جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۸:۱۱
اروپا و آمریکا - کد خبر : 16728
شنبه، ۲۸ آبان، ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

نخست وزیر اوکراین: تقریبا نیمی از سیستم انرژی ما از کار افتاده است

دولت اوکراین روز جمعه گفت که حملات موشکی روسیه تقریبا نیمی از سیستم انرژی اوکراین را فلج کرده است و مقامات در کیف، هشدار دادند که با فرا رسیدن زمستان ممکن است شهر با "تعطیلی کامل" شبکه برق مواجه شود.

نخست وزیر اوکراین: تقریبا نیمی از سیستم انرژی ما از کار افتاده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، دنیس شمیهال، نخست وزیر اوکراین در کنفرانسی مشترک با یکی از مقامات کمیسیون اروپا گفت: متأسفانه روسیه به حملات موشکی به زیرساخت‌های غیرنظامی و حیاتی اوکراین ادامه می‌دهد. تقریبا نیمی از سیستم انرژی ما از کار افتاده است.

پیش از این، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفته بود که حدود 10 میلیون نفر در کشوری با جمعیت 44 میلیون نفری- جمعیت قبل از جنگ- بدون برق هستند. او تأیید کرد که مقامات در برخی مناطق دستور خاموشی اضطراری-اجباری صادر کردند.

اپراتور شبکه ملی برق اوکراین گفت که روسیه از 10 اکتبر تا 15 نوامبر 6 حمله موشکی در مقیاس بزرگ به زیرساخت انرژی اوکراین انجام داده است.

روسیه پس از انفجار در پل کلیدی شبه جزیره کریمه در ماه گذشته، حملات قابل توجهی را در سراسر اوکراین انجام داده است. مسکو کیف را مسئول این حمله دانست، اتهامی که اوکراین آن را رد می کند.

با کاهش دما تا صفر درجه و اولین برف در کیف، مقامات در تلاش بودند تا برق را در سراسر کشور پس از سنگین ترین بمباران زیرساخت های غیرنظامی اوکراین در 9 ماه جنگ بازگردانند.

سازمان ملل متحد نسبت به وقوع فاجعه انسانی در زمستان امسال در این کشور به دلیل کمبود برق و آب هشدار داده است.

میکولا پووروزنیک، معاون اداره شهر کیف، در اظهارنظرهای تلویزیونی گفت: «ما برای سناریوهای مختلف از جمله خاموشی کامل آماده می‌شویم.»

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور روز پنجشنبه از تسلیحات دوربرد برای حمله به تأسیسات دفاعی و صنعتی از جمله «تاسیسات تولید موشک» استفاده کرده اند.

سخنگوی ارتش اوکراین در یک گزارش شامگاهی گفت که نیروهای روسی که اکنون در کرانه شرقی رودخانه دنیپرو در منطقه خرسون مستقر شده‌اند، شهرهایی از جمله آنتونیوکا و بیلوزرکا در کرانه غربی و همچنین چورنوبایوکا را گلوله باران کرده‌اند.

مسکو در 9 نوامبر مجبور شد از پایتخت منطقه که خرسون نیز نامیده می شود، خارج شود.

به گفته وزیر کشور اوکراین، بازرسان در مناطق آزاد شده در منطقه خرسون پس از خروج نیروهای روسی، 63 جسد را با نشانه‌های شکنجه کشف کردند.

دیمیترو لوبینتس، کمیسر حقوق بشر پارلمان اوکراین، ویدئویی از اتاق شکنجه که توسط نیروهای روسی در منطقه خرسون استفاده می‌شود، منتشر کرد.

رویترز نتوانست اظهارات لوبینتس و دیگران در این ویدئو را تأیید کند. روسیه حمله عمدی نیروهایش به غیرنظامیان یا ارتکاب جنایات جنگی را رد می کند.

روسیه در 24 فوریه به اوکراین حمله کرد که به گفته مسکو یک عملیات نظامی ویژه برای از بین بردن ملی گرایان خطرناک بود. کیف اقدام روسیه را یک تجاوز بی دلیل امپریالیستی می نامد.

هزاران مرد روسی برای فرار از سربازی اجباری به خارج از کشور گریختند و این درگیری‌ها تاکنون هزاران نفر را کشته، میلیون‌ها نفر را آواره کرده، شهرها را به ویرانه تبدیل کرده و پناهگاه های اضطراری دوران جنگ سرد را بازگشایی کرده است.

 

منبع: رویترز

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!