شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۰:۲۲
سیاست - کد خبر : 8965
شنبه، ۰۴ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

نتیجه مذاکرات وین باید در مجلس به تصویب برسد

نتیجه این سیاست ها و مذاکرات باید در سفره مردم خود را نشان دهد ، اما متاسفانه سفره مردم کوچکتر و آنها هر روز فقیر تر می شوند

نتیجه مذاکرات وین باید در مجلس به تصویب برسد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این نکته که همه تصمیماتی که در وین گرفته می شود باید براساس اصل 77 قانون اساسی در مجلس تصویب شود اعلام کرد که تصمیمات هیئت مذاکره کننده بدون تصویب در مجلس جنبه قانونی نخواهد داشت.

دولت نمی تواند خلاف قانون عمل کند

حجت الاسلام علیرضا سلیمی ضمن اشاره به مذاکرات ایران با 1+4 در وین، اظهار داشت: اقدام راهبردی ، راستی آزمایی را در حوزه لغو تحریم ها به مجلس سپرده است. بنابراین بحث هایی که در وین مطرح است، که برخی از تحریم ها برداشته شود و برخی هم برداشته نشود این موارد خلاف قانون است. تیم مذاکره کننده باید در چارچوب قانون مجلس موضوعات را پیگیری کند. قانون را همه باید رعایت کنند، دولت نمی تواند خلاف قانون عمل کند ، مذاکرات هم باید پیرامون رفع همه تحریم ها و راستی آزمایی انجام گیرد.

سلیمی در ادامه گفت: باید همه تحریم ها برداشته شود و راستی آزمایی آن توسط ایران انجام پذیرد. تحریم ها هم شامل تمامی تحریم های ترامپ ، اوباما ، ثانویه و اولیه می شود و این سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران است.

راستی آزمایی لغو تحریم ها تا 6 ماه زمانبر است

وی بیان کرد: مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی تخصصی اعلام کرده که راستی آزمایی رفع تحریم بین 3 تا 6 ماه زمان می خواهد این حرف کارشناسان است و نمی شود بگویند که چند ساعته راستی آزمایی را انجام می دهیم. علاوه بر آن کلیه تصمیماتی که در وین اتخاذ شود باید براساس اصول 77 و 125 قانون اساسی، به صویب مجلس شورای اسلامی برسد و بدون شک تصمیمات هیئت بدون تصویب در مجلس وجاهت قانونی نخواهد داشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان داشت: در اصل 77 قانون اساسی آمده است که تمامی تفاهم نامه ها باید مورد تائید مجلس قرار گیرد و اصل 125 هم به طور شفاف می گوید که اگر دولت بخواهد قراردادی را صورت دهد باید تصویب مجلس را بگیرد. نتیجه این سیاست ها و مذاکرات باید در سفره مردم خود را نشان دهد ، اما متاسفانه سفره مردم کوچکتر و آنها هر روز فقیر تر می شوند.  

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!