جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۳:۲۵
المپیک - کد خبر : 12131
شنبه، ۱۳ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

نتایج کاروان ایران در روز یازدهم پارالمپیک ؛ بهترین نتیجه ایران در تاریخ پارالمپیک رقم خورد

کاروان ایران در پایان کار خود در پارالمپیک 2020 توکیو با کسب 12 نشان طلا ، 11 نشان نقره و یک برنز فعلا در رده دوازدهم پارالمپیک قرار دارد

نتایج کاروان ایران در روز یازدهم پارالمپیک ؛ بهترین نتیجه ایران در تاریخ پارالمپیک رقم خورد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، در پایان روز یازدهم پارالمپیک توکیو 2020 که برای کاروان ایران روز پایانی محسوب می شد، ورزشکاران کشورمان صاحب 2 نشان طلا و 2 نقره شدند.

 نتایج کاروان پارالمپیک ایران در روز پایانی

پاراکانو انفرادی :

اسلام جاهدی نماینده ایران در مرحله نیمه نهایی این رشته بود که با ثبت زمان 58 ثانیه و 57 هزارم ثانیه در گروه خود به عنوان چهارم رسید و از صعود به فینال بازماند.

شهلا بهروزی راد هم در نیمه نهایی 200 متر زنان با ثبت زمان 51 ثانیه و 316 هزارم ثانیه در جایگاه سوم قرار گرفت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار نهایی با ثبت زمان 52 ثانیه و 789 هزارم ثانیه در رده آخر قرار گرفت و به مدال نرسید.

تیراندازی تپانچه 50 متر مختلط:

ساره جوانمردی و ساره ارم 2 نماینده کشورمان در این رشته بودند ، ارم با ثبت امتیاز 465 در رده آخر قرار گرفت و حذف شد. اما جوانمردی با ثبت امتیاز 539 در رده سوم قرار گرفت و  به دیدار فینال راه یافت.

جوانمردی تنها تیرانداز خانم حاضر در فینال بود که با 7 تیرانداز آقا رقابت کرد و درنهایت با ثبت امتیاز 118.8 در جایگاه هفتم قرار گرفت.

تیراندازی با کمان ریکرو میکس:

زهرا نعمتی به همراه غلامرضا رحیمی تیم میکس کشورمان را تشکیل می دادند، تیم ایران ابتدا مقابل بریتانیا با نتیجه 6 بر صفر پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. در نیمه نهایی مقابل ایتالیا با نتیجه 5 بر 3 مغلوب شدند و به دیدار رده بندی راه پیدا کردند.

تیم کشورمان برای کسب نشان برنز مقابل چین قرار گرفت که درنهایت با نتیجه 6 بر 2 شکست خورد تا از کسب مدال برنز بازماند.

پرتاب وزنه:

سیامک صالح فرج زاده نماینده کشورمان در کلاس F34 پرتاب وزنه بود که با ثبت رکورد 10 متر و 80 سانتی متر در جایگاه ششم ایستاد و از کسب نشان بازماند.

سجاد محمدیان نماینده کشورمان در کلاس F63 پرتاب وزنه بود، محمدیان که در رقابت های ریو 2016 هم نشان نقره را کسب کرده بود در توکیو هم مدال خود را تکرار کرد.

محمدیان با پرتاب 14 متر و 88 سانتی متر به نشان نقره رسید.

پرتاب نیزه:

صادق بیت سیاح نماینده کشورمان در کلاس F41 پرتاب نیزه بود که با ثبت رکورد 43 متر و 35 سانتی متر به نشان نقره دست پیدا کرد.

تکواندو :

رایحه شهاب نماینده کشورمان در وزن مثبت 58 کیلوگرم تکواندو پارالمپیک بود که ابتدا مقابل حریف ازبکستان شکست خورد تا به رقابت شانس مجدد برود. شهاب در شانس مجدد ابتدا مقابل حریف مکزیکی پیروز شد و به مصاف نماینده مراکش رفت که با توجه به انصراف حریف مراکشی ، نماینده ایران به رده بندی رفت.

رایحه شهاب در دیدار رده بندی علیرغم مبارزه خوب با نتیجه 41 بر 31 شکست خورد تا پنجم شود.

اصغر عزیزی نماینده وزن مثبت 75 کیلوگرم کشورمان در تکواندو پارالمپیک بود که با غلبه بر حریفانی از کاستاریکا و روسیه به دیدار فینال رسید.

عزیزی در فینال مقابل حریف کروات خود با نتیجه 12 بر 10 پیروز شد تا نشان طلا را برای کاروان ایران به ارمغان بیاورد.

والیبال نشسته:

تیم ملی والیبال نشسته کشورمان در دیدار نهایی مقابل روسیه قرار گرفت، ملی پوشان ایران ست نخست را با نتنیجه 25 بر 21 پیروز شدند. در ست دوم هم ایران با نتیجه 25 بر 14 به برتری رسید اما در ست سوم روسیه 25 بر 19 پیروز شد.

تیم کشورمان در ست چهارم با نتیجه 25 بر 17 به برتری رسید تا مقتدرانه و با واگذاری تنها یک ست در 5 دیدار به عنوان قهرمانی رسید.

کاروان ایران در پایان کار خود در پارالمپیک 2020 توکیو با کسب 12 نشان طلا ، 11 نشان نقره و یک برنز فعلا در رده دوازدهم پارالمپیک قرار دارد. کاروان کشورمان از نظر کیفیت مدال بهترین نتیجه تاریخ خود در پارالمپیک ها را گرفت.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار المپیک
پربیننده‌ترین اخبار المپیک
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!