جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۳:۳۸
خاورمیانه - کد خبر : 13099
شنبه، ۱۷ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

نتایج دور اول انتخابات پارلمانی(انتخابات خاص) عراق: میزان مشارکت ۶۹ درصد

سخنگوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق: در نخستین مرحله شمارش آراء انتخابات پارلمانی(انتخابات خاص)، شمارش آراء الکترونیکی با شمارش دستی آراء تطابق صد در صدی داشت.

نتایج دور اول انتخابات پارلمانی(انتخابات خاص) عراق: میزان مشارکت ۶۹ درصد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق امروز(17 مهر) اعلام کرد که شمارش دستی آرا با شمارش الکترونیکی در نخستین مرحله از انتخابات پارلمانی عراق مطابقت دارد.

«جمانه الغلای» سخنگوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق با انتشار بیانیه ای گفت: نتائج شمارش دستی آراء انتخابات خاص به صورت صد درصد، با نتائج شمارش الکترونیکی آرا مطابقت دارد.

به گفته وی، تعدادی از مراکز رای گیری به صورت تصادفی انتخاب شدند و نتائج آرای الکترونیکی با شمارش دستی، مقایسه و معلوم شد که هر دو شمارش به صورت ۱۰۰ درصد با هم تطبیق دارد.

کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق دیروز(16 مهر) بعد از پایان رای گیری خاص اعلام کرد که میزان مشارکت ۶۹ درصد بوده است.

براساس این گزارش از مجموع یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۵۲۴ واجد شرایط رای ۸۲۱ هزار و ۸۰۰ نفر در نخستین مرحله انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق شرکت داشتند.

انتخابات خاص فقط ویژه نیروهای مسلح، آوارگان و زندانیان در زندان ها است و بقیه اقشار مردم عراق در انتخابات عمومی که فردا یکشنبه دهم اکتبر (۱۸ مهرماه ۱۴۰۰) برگزار می شود، شرکت می کنند.

نیروهای الحشد الشعبی به عنوان بخشی از نیروهای مسلح عراق در انتخابات خاص نمی توانستند رای بدهند و می بایست به همراه عموم مردم عراق در انتخابات فردا یکشنبه(18 مهر) شرکت کنند و احتمالا به دلیل حضور بخشی از این نیروها در مناطق عملیاتی، از شرکت در انتخابات محروم شوند.

کمیسیون عالی مستقل انتخابات به عنوان نهاد رسمی برگزار کننده انتخابات در این کشور، برگزاری نخستین مرحله انتخابات زودهنگام پارلمانی را موفقیت آمیز خواند.

انتخابات خاص به عنوان نخستین مرحله انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق با وجود نگرانی هایی که عنوان می شد، در کمال آرامش و موفقیت برگزار گردید.

سه قشر نیروهای مسلح، آوارگان و زندانیان مهمترین اقشار شرکت کننده در انتخابات خاص بودند که کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق از برگزاری موفقیت آمیز اولین مرحله انتخابات پارلمانی این کشور خبر داده، بدون اینکه خلل امنیتی اتفاق بیفتد.

رسانه های عراق، مواردی از نقض قانون را در جریان برگزاری انتخابات خاص از جمله وارد کردن تلفن همراه به داخل حوزه های اخذ رای و تصویر برداری در هنگام رای دادن و همچنین اعلام برخی از نیروهای امنیتی در داخل برخی از مراکز اخذ رای در حمایت از برخی جریان های سیاسی، رصد کردند.

نمایندگی سازمان ملل در عراق نیز در بیانیه ای اعلام کرد که در جریان برگزاری انتخابات خاص، ناظران این نمایندگی هیچ گونه نقض قابل ذکری برای قانون رصد نکردند. 

براساس گزارش های اولیه غیر رسمی تاکنون ائتلاف دولت قانون به رهبری «نوری المالکی» در انتخابات خاص از دیگر رقبای سیاسی پیشی گرفته و درحالی که از تشکل جدید «جنبش حقوق» به رهبری «حسین مونس» (نزدیک به گروه مقاومت کتائب حزب الله) به عنوان شگفتی، انتخابات خاص یاد شده است.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!