جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۹:۵۴
فناوری - کد خبر : 2185
يكشنبه، ۲۰ بهمن، ۱۳۹۸ - ۸:۰۰

مچ بند هوشمند به کمک بیماران مبتلا به اوتیسم می آید

فناوری جدید می تواند زندگی این افراد را با تغییرات مثبتی همراه کند چراکه اطلاع داشتن حتی یک دقیقه زودتر از وقوع این رفتار ها می تواند عکس العمل بهتری از سوی خانواده بیماران برای کنترل موضوع داشته باشد.

مچ بند هوشمند به کمک بیماران مبتلا به اوتیسم می آید


جمعی از محققان دانشگاه "نورث ایسترن" ایالات متحده در جدیدترین مطالعات خود موفق به طراحی یک مچ بند هوشمند شده اند که بر نشانگرهای استرس همچون ضربان قلب، درجه حرارت سطح پوست، تولید عرق و حرکات بازو نظارت دارد. از این رو می تواند در هنگام وقوع رفتارهای تهاجمی مبتلایان به اوتیسم را پیش بینی کند.

 


بیماران مبتلا به طیف اوتیسم متاسفانه رفتارهایی مانند خودآزاری و پرخاشگری از خود بروز می دهند که هم برای خود بیمار و هم خانواده آنها بسیار ناخوشایند می باشد، اما با طراحی این دستگاه دیگر جای نگرانی وجود ندارد چراکه مچ بند هوشمند می تواند این اختلالات رفتاری را یک دقیقه زودتر پیش بینی کند. هرچند یکی از علائم شایع در افراد اوتیسمی داشتن استرس است اما مشکلات دیگری چون رفتار پرخاشگرایانه ای از خود نشان می دهند که اگر موفق به پیش بینی این رفتار ها شوند بسیار کارآمد خواهد بود. "متیو گودوین" یکی از دانشمندان رفتارشناسی در دانشگاه نورث می باشد که با کمک همکاران خود موفق به طراحی مچ بند هوشمند برای پیش بینی رفتار های تهاجمی بیماران مبتلا به اوتیسم شده است. آنها مچ بندی طراحی کرده اند که به چند حسگر مجهز است، این حسگر ها با نظارت بر علائم بیمار چون ضربان قلب حرارت سطح پوست و تولید عرق می توانند در حدود 60 ثانیه زودتر رفتار تهاجمی را پیش بینی کنند.


این محققان طی آزمایشات خود بر روی 20 کودک مبتلا به اوتیسم رفتار های تهاجمی آنها را مورد بررسی قرار دادند، این کودکان باید 87 ساعت مچ بند هوشمند را می پوشیدند تا محققان بتوانند تغییرات بدنی آنها را مشاهده کنند. با جمع آوری اطلاعات 20 کودک مشخص شد که دستگاه مذکور می تواند با دقت 84 درصدی و 1 دقیقه زودتر رفتار تهاجمی بیماران را پیش بینی کند.


گودوین در این باره اظهار داشت:


خود بیماران و خانواده های آنها از علت چنین رفتارهایی خبر ندارند، پیش بینی 1 دقیقه زودتر این رفتار ها ممکن است کمک بزرگی برای خانواده ها و خود بیماران باشد. فناوری جدید می تواند زندگی این افراد را با تغییرات مثبتی همراه کند چراکه اطلاع داشتن حتی یک دقیقه زودتر از وقوع این رفتار ها می تواند عکس العمل بهتری از سوی خانواده بیماران برای کنترل موضوع داشته باشد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!