جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۱:۴۹
فناوری - کد خبر : 7575
يكشنبه، ۱۰ اسفند، ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

موفقیت شرکت دانش‌بنیان بنیان در تولید داروی ضد دیابت

محمدرضا ریاحی روحی مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان مهبان: محصولات ما با بالاترین استانداردهای تولید و به صورت دقیق و جامع تحت آزمایش کنترل کیفیت مطابق با فارماکوپه های BP و USP تولید می‌شوند.

موفقیت شرکت دانش‌بنیان بنیان در تولید داروی ضد دیابت

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،شرکت مهبان شیمی سال به عنوان یک شرکت تولیدکننده مواد موثره دارویی تاسیس شد.

گروه دارویی مهبان به عنوان یک شرکت دارویی شناخته شده با بیش از سه دهه تجربه در حوزه وسیعی از صنعت داروسازی شامل تولید محصولات نهایی، مواد موثره دارویی، واردات محصولات دارویی تک نسخه‌ای و فوریتی، مکمل‌های غذایی و آرایشی و بهداشتی، صادرات، توزیع و پخش محصولات نهایی دارویی حضور فعال دارد.

محمدرضا ریاحی روحی مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، اعلام کرد: متخصصانمان با استفاده از دانش خود توانسته‌اند که دانش لازم برای تولید ۶ محصول دارویی «متفورمین هیدروکراید موثر در درمان دیابت نوع 2»، «سلکوکسیب از دسته داروهای کاهش‌دهنده التهاب، ضددرد و تب‌بر»، «پرگابالین موثر در کاهش عوارض صرع»، «ویتامین B1»، «اس سیتالوپرام داروهای موثر بر سیستم اعصاب مرکزی، روان درمانی، ضدافسردگی و مهارکننده انتخابی سروتونین» و «دیلیتازم هیدروکلراید موثر در درمان فشار خون بالا» را به دست بیاورند.

ریاحی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: اصلی‌ترین محصول شرکت دارویی ما، متفورمین هیدروکلراید است که در جهان مهمترین داروی ضد دیابت به حساب می‌آید. متخصصان شرکتمان با بهینه کردن زمان تولید و بهینه سازی مقادیر حلال‌های مصرفی باعث ‌افزایش کیفیت این محصول شده‌اند و با تولید انبوه این محصول می‌شود از خروج مقدار زیادی ارز جلوگیری کرد.

وی افزود: انتخاب اول در کنترل دیابت نوع 2 متفورمین است. زیرا اثربخشی مناسب و عوارض کمتری دارد و از نظر قیمت و هزینه نیز مناسب‌تر است. واکنش مناسب درمانی به متفورمین به صورت کاهش نشانه‌های دیابت و تنظیم قند خون ظاهر می‌شود. این محصول بدین شکل عمل می‌کند که تولید کبدی و جذب روده‌ای گلوکز را کاهش می‌دهد و حساسیت بافتی به انسولین را بهبود می‌بخشد و از این طریق قند خون پایین می‌آید.

این فعال حوزه دارویی کشور اظهار کرد: گلی بن کلاماید یکی از محصولات تولیدی شرکت است که برای دیابت نوع ۲ کاربرد دارد. این داروی خوراکی در درمان بیماران مبتلا به دیابت نوع دو (غیر وابسته به انسولین) استفاده می‌شود. گلی بن کلامید اصولا داروی کم عارضه‌ای تلقی می‌شود.  این دارو با تحریک سلول‌های بتای لوزالمعده بدن را وادار می‌کند تا انسولین بیشتری تولید کند.

طبق سخنان این فعال دانش بنیان، فاموتیدین نیز محصول بعدی این مجموعه است. از این دارو برای درمان سوزش معده (سر دل) و دیگر علائمی که باعث ایجاد مقدار زیادی اسید در معده می‌شوند استفاده می‌کنند. از جمله کاربردهای این دارو می‌توان به «پیشگیری و درمان زخم معده و روده»، «درمان بیماری‎‌هایی مانند زولینگر-الیسون که در این بیماری اسید معده بیش از حد ترشح می‌شود»، «درمان رفلاکس» و «سوزش معده» اشاره کرد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرد: شرکت مهبان شیمی تاکید زیادی بر روی کیفیت محصولات خود دارد. محصولات ما با بالاترین استانداردهای تولید و به صورت دقیق و جامع تحت آزمایش کنترل کیفیت مطابق با فارماکوپه های BP و USP تولید می‌شوند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!