جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۸:۵۲
فناوری - کد خبر : 2852
دوشنبه، ۲۶ اسفند، ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰

مهار کرونا توسط کره جنوبی با تکیه بر فناوری های پیشرفته

این پلتفرم به دولت کمک کرد تا به راحتی افرادی را که با فرد مبتلا در ارتباط بوده اند را شناسایی و مورد آزمایش قرار دهد

مهار کرونا توسط کره جنوبی با تکیه بر فناوری های پیشرفته


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، کره جنوبی از جمله کشورهایی به شمار می رفت که پس از چین به عنوان مرکز شیوع کرونا دچار شرایط بحرانی شده بود. تعداد مبتلایان در کره جنوبی روز به روز افزایش پیدا می کرد، این کشور با تکیه بر فناوری های پیشرفته خود به مقابله با ویروس کرونا پرداخت. کره جنوبی دارای یک پلتفرم دیجیتال پیشرفته جهت استخراج داده های بزرگ به همراه هوش مصنوعی است، این کشور با بهره مندی از تجزیه و تحلیل داده های عظیم، سیستم های هشدار دهنده مبتنی بر هوش مصنوعی و روش های مشاهده موفق شده تا در مدت زمان کوتاهی بحران شیوع کرونا را تحت کنترل خود درآورد. پلتفرم مذکور اطلاعات تمامی شهروندان و اتباع خارجی در کره جنوبی را ذخیره و اطلاعات به دست آمده از دیگر سازمان های دولتی چون بیمارستان ها، اپراتورهای تلفن همراه و موسسات مالی را با آن ادغام می کند.


دولت کره جنوبی از تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات بهره برد و با ترکیب آنها موفق به ایجاد بستری شد که به افراد دارای برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی منتقل شود. زمانی که تست کووید 19 شخصی مثبت می شود اطلاعات 2 هفته گذشته او مانند اطلاعات مسافرت، فعالیت ها و نقشه رفت و آمد وی به همه کسانی که در نزدیکی فرد مبتلا بوده اند ارسال می گردد. این پلتفرم به دولت کمک کرد تا به راحتی افرادی را که با فرد مبتلا در ارتباط بوده اند را شناسایی و مورد آزمایش قرار دهد، اجرای تمامی این مراحل توسط هوش مصنوعی تضمین می شود. خدمات اورژانسی، بیمارستان ها و آزمایشگاه های تست سیار همگی برای ارائه خدمت به آی تی و فناوری وابسته هستند، کره جنوبی تست کرونا را حتی در هنگام بازرسی خودرو از افراد می گیرد و جواب در چند دقیقه اعلام شده و درصورت مثبت بودن فرد مبتلا سریعا راهی مراکز درمانی می شود. اگر افراد مبتلا در یک ساختمان بزرگ زندگی کرده یا مشغول کار بوده باشند فورا یک تیم درمانی سیار راهی مکان مورد نظر شده و اقدامات پزشکی برای همه افراد ساکن انجام می شود.
 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!