جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۱:۲۷
ازدواج و خانواده - کد خبر : 9261
جمعه، ۱۷ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

منابع بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه:منابع بانکی می‌تواند به راحتی پاسخگوی این میزان وام باشد

منابع بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه اظهار داشت:وام ازدواج برای سال ۱۴۰۰ در بودجه امسال به ۷۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان برای هریک از زوجین افزایش یافته است

 منابع بانکی می‌تواند به راحتی پاسخگوی این میزان وام باشد.آقای رحیم زارع افزود: آخرین آمار بانک مرکزی که آذر سال گذشته در اختیار ما قرار گرفت نشان می‌دهد بانک‌ها ۴۵۰ هزار میلیارد تومان منابع قرض الحسنه جاری و ۱۷۰ هزار میلیارد تومان منابع قرض الحسنه پس انداز دارند.

وی با بیان اینکه مجموع تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده در گذشته ۱۸۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: سالانه ۲۰ درصد این وام‌ها به سیستم بانکی بر می‌گردد که حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع ایجاد می‌کند.

وی افزود: همچنین رشد سالانه منابع قرض الحسنه هر سال بین ۳۰ تا ۷۰ درصد است که با احتساب حداقل ۳۰ درصد حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان نیز از این محل تامین می‌شود.

رحیم زارع گفت: اگر طبق قانون ۱۰ درصد منابع قرض الحسنه جاری برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفته شود حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان منابع نیز از این محل خواهد بود.

وی گفت: در مجموع این ۴۵ هزار ۳۵ هزار و ۵۰ هزار میلیارد تومان حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان منابعی است که بانک‌ها می‌توانند برای اعطای وام قرض‌الحسنه در اختیار داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه افزود: بر اساس محاسباتی که در این کمیسیون انجام شده است و با احتساب افزایش مبلغ وام ازدواج برای یک میلیون نفر حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز است و حدود ۸ هزار میلیارد تومان نیز از سال گذشته در صف پرداخت مانده اند.وی اضافه کرد: همچنین با در نظر گرفتن ۳۰ هزار میلیارد تومان وامی که باید برای اشتغال در کمیته امداد و بهزیستی و سایر موارد به صورت قرض الحسنه پرداخت شود بانک‌ها حداکثر امسال باید ۱۲۰ هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه پرداخت کنند و ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز مازاد دارند.

وی گفت: بنابراین فشاری به بانک‌ها در این زمینه وارد نمی‌شود و کسی هم نباید پشت صف بانک‌ها برای دریافت وام ازدواج باقی بماند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ازدواج و خانواده
پربیننده‌ترین اخبار ازدواج و خانواده
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!