جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۶:۵۶
مجلس - کد خبر : 15169
دوشنبه، ۲۷ دي، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

مقتدایی : مسیر مذاکرات با قانون لغو تحریم ها مشخص شده است

در حال حاضر همه مسئولان در کشور در خصوص مذاکرات یک صدا دارند و آن هم لغو همه تحریم ها و راستی آزمایی آنهاست و تیم مذاکره کننده هم بر همین اساس کار را دنبال می کنند.

مقتدایی : مسیر مذاکرات با قانون لغو تحریم ها مشخص شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۴ و در واکنش به القائات برخی جریانات غرب گرا مبنی بر لزوم توافق موقت در وین، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که در تصمیم گیری های سیاست خارجی مستقلا عمل می کند و تحت تأثیر هیچ قدرتی قرار ندارد، به دنبال تامین منافع اساسی ملت ایران است و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها مصوب آذر ۹۹ تکلیف را مشخص کرده است.

مقتدایی تصریح کرد: بر اساس این قانون، لغو کامل همه تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران مورد تاکید قرار گرفته و هرگونه توافقی که به امضاء می رسد، باید در مسیر مشخص شده در این قانون دنبال شود و مجلس نیز بر آن صحه بگذارد.

تیم مذاکره کننده ما با اختیار کامل و با دستورالعمل مشخص در مذاکرات حاضر شده و نتیجه این مذاکرات نیز باید منافع ملت ایران را تضمین کند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ گاه تحت فشار تحریم و اصرارهای غیرمنطقی کشورهای دیگر هیچ تعهدی را امضاء نمی کنیم، گفت: تاکنون چند دور مذاکره انجام شده و هنوز هیچ نتیجه ای قطعی نشده است، لذا گمانه زنی های برخی جریانات سیاسی اعتبار ندارد.

تیم مذاکره کننده ما در چارچوب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و راهبردهای ایشان، قانون مصوب مجلس و تصمیمات شورای عالی امنیت ملی کار را دنبال می کند و نباید کسانی که مسئولیتی ندارند با طرح مسائل بیهوده، برای مذاکرات راهبرد تعیین کنند.

نائب رئیس کمیسوین امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: در حال حاضر همه مسئولان در کشور در خصوص مذاکرات یک صدا دارند و آن هم لغو همه تحریم ها و راستی آزمایی آنهاست و تیم مذاکره کننده هم بر همین اساس کار را دنبال می کنند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!