جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۳:۵۷
محیط زیست - کد خبر : 14056
شنبه، ۰۶ آذر، ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰

مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا در صورت تشدید آلایندگی ابلاغ شد

استاندار تهران با اشاره به ابلاغ مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا گفت: در صورت تشدید آلایندگی این مصوبات اعمال خواهد شد.

مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا در صورت تشدید آلایندگی ابلاغ شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ محسن منصوری در پایان ششمین جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوابا اشاره به اینکه بنا بود محدودیت هایی را اعمال کنیم اما خوشبختانه بخاطر بارندگی و وزش ‌باد، شاخص آلودگی هوا به ۸۰ تقلیل پیدا کرده که قابل قبول است، گفت: فعلا نیاز به محدودیت نداریم.
 
استاندار تهران افزود: محدودیت ها در شاخص بالای ۱۰۰ که شرایط ناسالم برای گروه های حساس است اعمال می شود، لذا در صورت تشدید آلایندگی ممنوعیت تردد خودروهای گازوئیلی اجرایی می شود؛ ضمن اینکه پلیس راهور باید نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتورسیکلت‌ها و خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی اقدام کند. 
 
وی شهرداری تهران را موظف به کاهش فعالیت های عمرانی تشدید کننده آلودگی هوا دانست و ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست تهران نیز باید نسبت به تداوم پایش ویژه، شناسایی منابع آلاینده، اعلام هشدار و اخطار دهد.
 
او با بیان اینکه شهرداری تهران باید نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه های مسافربری اقدام کند، اظهار کرد: پایگاه های سیار فوریت های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر و براساس بالا بودن شاخص آلودگی هوا نیز جانمایی شود.
 
منصوری راهکارهای بلندمدت برای حل آلودگی هوا را برشمرد و تصریح کرد: قانون تکلیف دستگاه‌های مختلف نسبت به حل آلودگی هوا را مشخص کرده است ضمن اینکه آیین نامه های مختلفی برای شرایط اضطرار مشخص شده که برخی از دستگاه‌ها کم‌کاری دارند از اینرو وظیفه استانداری ایجاد ارتباط و تعامل سازنده و نظارت بر این مجموعه ها می باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه کشور با کمبود منابع گاز مواجه است و قطع گاز برخی واحدها مثل سیمان وضعیت تولید را با مشکل مواجه می کند، گفت: کارخانه سیمان تهران نیز جزو این کارخانه هاست که تلاش می شود گاز به آنها برسد و اگر محدودیت اتفاق بیفتد باید مدیریت کرد و در صورت نیاز سوخت مایع را برای آنها تهیه می کنیم.
 
استاندار تهران در ادامه خاطرنشان کرد: در اطراف تهران حتی به قیمت تعطیلی صنایع اجازه مازوت سوزی را نمی دهیم و بین دوگانه محیط زیست و صنعت به نفع محیط زیست رای می دهیم. 
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!