جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۷:۵۸
نظامی بین الملل - کد خبر : 16903
پنجشنبه، ۲۴ آذر، ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰

مستقر کردن موشک بالستیک قاره پیما در جنوب مسکو

تصاویری از وزارت دفاع روسیه منتشر شده است که این کشور در منطقه ای به اسم کالوگا واقع شده در جنوب مسکو در حال مستقر کردن موشک بالستیک قاره پیما است.

مستقر کردن موشک بالستیک قاره پیما در جنوب مسکو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، در تصاویر و اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت دفاع روسیه ، نیرو های نظامی این کشور یک موشک قاره پیما به اسم یارس را در جنوب مسکو مستقر کرده اند.

 طبق گزارش تحلیلی خبرگزاری سی ان ان در این رابطه، این یک کار پر اهمیت برای مسکو است ، دلیل این کار بازدارندگی از استفاده از موشک هسته ای است. از سوی دیگر این موشک در روز نیروهای موشکی استراتژیک در این کشور ، مورد فیلم برداری قرار گرفته است. 

استقرار و پخش این فیلم به احتمال زیاد دو هدف دارد ، مورد اول اینکه احتمالا پوتین می خواهد اعلام کند در حال حاضر قصدی برای استفاده از سلاح هسته ای دارد و مورد دوم اینکه میخواهد قدرت موشکی خود را به نمایش بگذارد و بخواهد با نمایش این کار به کشور های دیگر نشان دهد  در صورت لزوم می تواند از ان در جنگ استفاده کند.

از سوی دیگر فرمانده تشکیلات موشکی روسیه بیان کرد که ، اهمیت این عملیات در این واقعیت است که موشک طبق برنامه‌ از پیش تعیین شده در حالت جنگی قرار خواهد گرفت . کشور ما نمونه دیگری از تسلیحات موشکی دریافت خواهد کرد که به ما امکان می‌دهد هر گونه فعالیتی را در سطوح استراتژیکی حل و فصل کنیم.

بنظر می رسد این اقدام روسیه در مواجه با تصمیم آمریکا در قبال ارسال سلاح پدافند هوایی پاتریوت به اوکراین است ، پاتریوت  یک سلاح کاملا پیشرفته و دوربرد است .

قبل از این موضوع وزیر امور خارجه اوکراین به کشور های غربی در خصوص ارسال سلاح و تجهیزات به اوکراین هشدار داده بود، چرا که قبل و بعد از این هشدار ها نیز ، هم آمریکا و هم اروپا سلاح های مورد نیاز اوکراین برای مقابله با روسیه ارسال کرده بودند.

در شرایط فعلی  جنگ روسیه و اوکراین به یک مسئله فرا منطقه ای تبدیل شده است که همین موضوع معادلات پیچیده ای به این جنگ گره زده است. خیلی از کارشناسان مسائل بین المللی پیش از این خطر شروع جنگ جهانی سوم را داده بودند و بیان کردند بعد از این جنگ هم شاهد انقراض بشریت خواهیم بود و هم نابودی کره زمین .

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!