جمعه، 14 ارديبهشت، 1403 | Friday 3rd of May 2024
۰۴:۵۴
سیاست - کد خبر : 8130
سه شنبه، ۰۳ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

مردم بسیاری از خدمات را از طریق فناوری اطلاعات به راحتی دریافت می‌کنند

روحانی: ما در این دولت درصدد آن هستیم که دولت الکترونیک را به نقطه قابل قبول برسانیم تا مردم بتوانند با زحمت کمتر خدمات بیشتر دریافت کنند و مفاسد و رانت‌ها به تدیج کاهش پیدا کند.

مردم بسیاری از خدمات را از طریق فناوری اطلاعات به راحتی دریافت می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، صبح امروز (سه‌شنبه ۳ فروردین) حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور با حضور در آئین رونمایی از سامانه‌های توسعه دولت الکترونیک ضمن برشمردن فعالیت‌هایی که در این حوزه در دولت تذبیر و امید صورت گرفته است، اعلام کرد:این جلسه بیستمین جلسه دولت در این زمینه بود و این مسئله به طور مرتب توسط دولت دنبال شد. زندگی مردم عزیز ما باید بر مبنای شرایط نوین جهانی بنیانگذاری شود

روحانی در ادامه سخنان خود به ساده‌تر شدن خدمات از طریق فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت:مردم ما در دولت‌های یازدهم ودوازدهم شاهد بودند بسیاری از کارهایی که قبلا انجام می گرفت با یک موبایل ساده انجام می گیرد. مردم بسیاری از خدمات را از طریق فناوری اطلاعات به راحتی دریافت می‌کنند.

رئیس جمهور با مقایسه کردن خدمات سامانه‌های الکترونیکی با آزادراه، بیان کرد:بدون آزاد راه دیرتر به مسیر می‌رسید اما وقتی یک آزادراهی دارید سریعتر به مقصد می‌رسید اما خطراتی نیز وجود دارد؛ در جاده های باریک عموما تصادف زنجیره‌ای ندارد اما در آزاد راه شاید با خطایی تصادف زنجیره‌ای ایجاد شود. فضای مجازی همینطور است، زندگی را راحت‌تر می‌کند و بسیاری از مفاسد را از بین می برد اما این فضا خطراتی نیز دارد.

رئیس‌جمهور که در این جلسه فاز اول نسخه نویسی الکترونیکی را افتتاح کرد، خاطرنشان کرد: ما داریم از سنت به مدرنیته منتقل می‌شویم و به فناوری های نو داریم دست می‌یابیم. بسیاری از داروهایی که مصرف آن‌ها لازم نیست از این طریق حل می شود و ما می‌توانیم یک نظارت دقیق و راحت در این زمینه داشته باشیم.

روحانی با تاکید بر اینکه این تحول در سایه فناوری های نوین اطلاعاتی و هوشمند سازی انجام می شود، خاطرنشان کرد: دولت باید کاغذ را جمع کند. در سال گذشته ۱ میلیارد مراجعه که از طریق کاغذ انجام می‌شده دیگر از طریق الکترونیکی انجام می شود. مردم در این راه پله های اداری هزینه های زیادی داده‌اند.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود اظهار کرد که این دولت تمام تلاش خود را می‌کند تا دولت الکترونیک به جایگاه قابل قبولی برسد و افزود:ما در این دولت درصدد آن هستیم که دولت الکترونیک را به نقطه قابل قبول برسانیم تا مردم بتوانند با زحمت کمتر خدمات بیشتر دریافت کنند و مفاسد و رانت‌ها به تدیج کاهش پیدا کند. اگر می‌خواهیم با مفاسد مبارزه کنیم راه مبارزه همین است؛ و الا دادگاه، بگیر و ببند، شلاق و اعدام یک بخش نهایی کار است اگر لازم شد.

روحانی شرط کاهش مفاسد را شفافیت اطلاعات دانست و اضافه کرد: آنچه در مرحله اول ضرورت است، شفافیت اطلاعات و در اختیار قرار گرفتن همه چیز است. وقتی همه چیز معلوم باشد و همه بتوانند مشاهده کنند در آن شرایط مفاسد هم کمتر می‌شود.

رئیس‌جمهور کشورمان این موضوع که ما برای عبور از پاندومی کرونا با مشکلات بیشتری روبرو نشدیم را مدیون تحول نظام سلامت، نظام سایبری و دولت الکترونیک دانست. وی در انتهای جلسه از برخی از برگزیدگان توسعه دولت الکترونیک قدردانی کرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 14 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!