جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۵:۱۱
اروپا و آمریکا - کد خبر : 16698
پنجشنبه، ۱۹ آبان، ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

مذاکرات محرمانه آمریکا و روسیه؛ اوکراین در انتظار سرنوشت خرسون، منطقه ای که می تواند فاجعه بیافریند

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، مذاکرات محرمانه ای را با دستیاران ارشد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آغاز کرده است.

مذاکرات محرمانه آمریکا و روسیه؛ اوکراین در انتظار سرنوشت خرسون، منطقه ای که می تواند فاجعه بیافریند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، وضعیت بغرنج و پیچیده در اوکراین باعث شده بسیاری از رسانه ها اخبار جدید جنگ را مخابره کرده و بر اساس آن تحلیل های مختلف بنویسند. الجزیره قطر در گزارشی که اخیرا نوشته به این موضوع می پردازد.
الجزیره در گزارش خود می نویسد: نبردها در شهر باهموت در منطقه دونباس تشدید شده و سربازان واگنر روسی به نزدیکی مرزهای این شهر رسیده اند. این در حالی است که رسانه ها از مذاکرات محرمانه آمریکا و روسیه برای مهار درگیری ها خبر می دادند.
گروه واگنر یا ارتش خصوصی واگنر یک گروه شرکت نظامی خصوصی است که با استخدام مزدور در جنگ‌های نیابتی مشارکت می‌کند. این گروه که از سال ۲۰۱۷ در لیست تحریم ایالات متحده آمریکا قرار دارد، در جنگ اوکراین نقشی جدی ایفا کرده و حالا غرب نگران است که با حضور این نیروها در دونباس اتفاقات غیرمترقبه ای رخ دهد.
به گزارش الجزیره، خبرگزاری ریانووستی روسیه اعلام کرده که نیروهای واگنر اکنون در دو کیلومتری شهر باهموت مستقر هستند و به زودی وارد شهر می شوند. یکی از فرماندهان میدانی این گروه گفته که نیروهایش کنترل دو شهر جنوبی مجاور باهموت را به دست گرفته اند و ارتش اوکراین در تلاش است تا حملات آنها را دفع کند.
نبردهای مداوم باعث شده این شهر که قبل از شروع جنگ حدود 80 هزار جمعیت داشت، تخریب و  بیشتر قسمت های آن تقریبا خالی از سکنه شود.
 
اخبار ضد ونقیض درباره جنگ؛ خرسون آماده انفجار است؟
جنگ در باهموت به نیروهای روسی قوت قلب داده و یوری سوبولفسکی، معاون شورای منطقه ای خرسون، گفته که نیروهای روسی خرسون را ترک نمی کنند. او گفته که بین 20 تا 25 هزار جنگنده روسی هنوز در ساحل شمالی رودخانه دنیپر هستند و در صورت لزوم به داخل شهر خرسون اعزام می شوند.
با این حال، کریل استریموسوف معاون فرماندار خرسون اعلام کرده که نیروهای مسلح اوکراین در حال قرار دادن تانک ها و خودروهای زرهی بسیار زیادی در مرز این منطقه هستند.
همچنین، الکساندر استوبون، سخنگوی ستاد کل اوکراین، گفته که نیروهای روسی همچنان به انهدام قایق های غیرنظامی در رودخانه دنیپر در خرسون ادامه می دهند. سربازان روس به ساکنان منطقه پرسلاو مهلت داده اند تا 3 روز دیگر از این منطقه خارج شوند.
در همین رابطه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه گفت که روسیه در حملات مستمر خود در منطقه دونتسک در شرق اوکراین متحمل خسارات سنگینی شده و در حال آماده شدن برای انجام حملات جدید به زیرساخت های انرژی اوکراین است. زلنسکی در سخنرانی شبانه خود افزود: حملات شدید روسیه به منطقه دونتسک ادامه دارد... دشمن در آنجا متحمل خسارات سنگینی شده است.
وی هشدار داد: روسیه در حال بسیج نیروها و منابع برای حملات احتمالی بیشتر به زیرساخت ها و در درجه اول تاسیسات اتمی و انرژی اوکراین است.
 
مذاکرات محرمانه روسیه و آمریکا چقدر جدی است؟
از سوی دیگر، وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، مذاکرات محرمانه ای را با دستیاران ارشد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آغاز کرده است.
این پایگاه افزود که این گفتگوها تلاشی برای کاهش خطرات درگیری گسترده تر در اوکراین و هشدار به مسکو در مورد عواقب توسل پوتین به استفاده از سلاح های هسته ای یا بیولوژیکی است. در واقع، به گفته مقامات آمریکایی، هدف مذاکرات محرمانه نه پایان جنگ بلکه جلوگیری از جنگ اتمی بوده است.
این روزنامه به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که سالیوان در سفر اخیر خود به کی‌یف از مقامات اوکراینی خواست تا نشانه هایی از باز بودن مسیر گفتگو با روس ها را نشان دهند. در واقع، آمریکا به اوکراین فشار آورده که مذاکرات با روسیه را آغاز کنند تا وضعیت وخیم تر نشده و کار به جنگ اتمی کشیده نشود. به نظر می رسد آمریکا نگران است که جنگ خشن تر از گذشته بشود چرا که اوکراین و روسیه در حال نبرد بر سر حیاتی ترین و استراتژیک ترین مناطق هستند.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!