چهارشنبه، 12 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 1st of May 2024
۲۳:۱۱
مجلس - کد خبر : 11885
دوشنبه، ۰۱ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی بهداشت در صحن مجلس صحبت کردند

شما به عنوان وزیر بهداشت چگونه می خواهید براساس داده هایی تصمیم بگیرید و تحلیل کنید که مربوط به 10 سال قبل است

مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی بهداشت در صحن مجلس صحبت کردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، در جلسه علنی امروز ( 1 شهریور ) مجلس شورای اسلامی نمایندگان صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی را مورد بررسی قرار دادند.

نمایندگان مخالف

مهدی عسگری در مخالفت با وزارت بهرام عین اللهی ، اظهار داشت : برنامه های وزیر پیشنهادی درباره کرونا همان برنامه های قبلی است که تقلید محض از سازمان بهداشت جهانی است. بین 30 کشوری که از سازمان بهداشت جهانی تبعیت کردند ما شاگرد اول بودیم اما این همه تلفات داشته ایم، عواقب مراعات کردن ما از دست دادن جان این همه عزیزان بوده است.

وزیر پیشنهادی فقط تخصص در زمینه آموزش دارد، ما مدیری قوی ، جهادی و تحول گرا می خواهیم که بتواند با تعارض منافع مقابله کند. فردی با سوابق قوی و قدرت ایجاد تحول جدی می خواهیم، تعویض لوکوموتیوران نمی خواهیم بلکه لوکوموتیو باید تغییر و تحول داشته باشد.

فتح الله توسلی دیگر مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: من نمی دانم آقای عین اللهی برنامه ای که نوشته را خودش خوانده است یا نه ، اما مستحضر هستید داشتن اطلاعات صحیح ، مبنای تحلیل صحیح و نهایتا تصمیم صحیح است. بسیاری از داده ها باید مبنای تصمیم استراتژیک در حوزه سلامت قرار گیرد اما شما به عنوان وزیر بهداشت چگونه می خواهید براساس داده هایی تصمیم بگیرید و تحلیل کنید که مربوط به 10 سال قبل است درحالی که روزآمد کردن اطلاعات نه تنها یک ضرورت بلکه یک تکلیف است.

آقازاده و داماد شما دکتر رضایی و ندا عین اللهی در سال 95 از استان گلستان فارغ التحصیل شده اند ، برابر سند موظف بودند 48 ماه در نقاط مورد نیاز خدمت کنند. اولا اینکه محل خدمت آنها در دماوند تعیین شد و اینکه یک هفته قبل و بعد از 2 و نیم سال به تهران منتقل شدند. ان شاءالله رانت و پارتی در این زمینه وجود نداشته است.

نمایندگان موافق

رضا آریان پور نماینده موافق عین اللهی اظهار داشت : در شرایط کرونایی امروز باید به فردی رای دهیم که توانایی ها و شاخص های لازم را برای مقابله با این بحران داشته باشد. کرونا امروز نه چالش بهداشتی بلکه چالش امنیتی ، اقتصادی و بین المللی است و سبب افت شاخص های اقتصادی در بیشتر کشورها شده است.

عین اللهی براساس شاخص های فردی ، تجربه کاری ، شاخص های علمی و موافقت کمیسیون بهداشت و درمان توانایی حل این چالش ها و مقابله با کرونا را دارد.

خلیل بهروزی فر هم در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت گفت : 91 درصد برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت را مطابق یا همسو با اسناد بالادستی می دانم، فقط 9 درصد از احکام کمی مغایرت دارد. ولی برنامه او برای اولویت دادن به موضوع کرونا و مقابله با بیماران کووید 19 از محاسن روند کاری او محسوب می شود.

توجه به خودکفایی کشور در تامین دارو ، واکسن و تجهیزات پزشکی ، توجه به ایجاد رضایت مندی در نیروهای انسانی کارآمد و ارتقای نظام مراقبت های بهداشتی و همچنین توزیع عادلانه پزشک متخصص در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از دیگر برنامه های وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 12 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!