جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۸:۴۸
بین الملل - کد خبر : 14251
دوشنبه، ۱۵ آذر، ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

محکومیت آنگ سان سوچی به 4 سال زندان

دادگاهی در میانمار که تحت حاکمیت نظامی است، آنگ سان سوچی، رهبر معزول این کشور را روز دوشنبه به اتهام تحریک و نقض محدودیت‌های ویروس کرونا به چهار سال زندان محکوم کرد و خشم بین‌المللی را نسبت به آنچه برخی منتقدان آن را "محاکمه ساختگی" توصیف کردند، برانگیخت.

محکومیت آنگ سان سوچی به 4 سال زندان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، یک منبع آگاه گفت، دادگاه اولین احکام خود را در پرونده های متعددی علیه سوچی و دیگر رهبران غیرنظامی که توسط ارتش در کودتای فوریه بازداشت شده بودند صادر کرد و طی آن رئیس جمهور وین مینت نیز به چهار سال زندان محکوم شد. 

به نقل از رویترز، میانمار از زمانی که کودتا علیه دولت منتخب دموکراتیک سوچی منجر به اعتراضات گسترده شد و نگرانی بین‌المللی را در مورد پایان اصلاحات سیاسی آزمایشی پس از دهه‌ها حکومت نظامی برانگیخت، در آشوب بوده است.

سوچی، برنده جایزه صلح نوبل، 76 ساله، از زمان کودتا به همراه اکثر رهبران ارشد حزب اتحادیه ملی برای دموکراسی (NLD) بازداشت شده است. دیگران در خارج از کشور یا مخفی هستند و هیچ سخنگوی حزب برای اظهار نظر در دسترس نبود.

میشل باشله، مسئول حقوق بشر سازمان ملل متحد در اظهاراتی که اتحادیه اروپا و دیگران آن را تکرار کردند، گفت: «محکومیت مشاور دولتی پس از یک محاکمه ساختگی در روند محرمانه در دادگاهی که تحت کنترل ارتش است، چیزی جز انگیزه های سیاسی ندارد.»

یک سخنگوی ارتش به تلاش‌های رویترز برای تماس با وی برای اظهارنظر درباره صدور حکم، که به طور گسترده در رسانه‌های داخلی منعکس شد، پاسخی نداد.

ارتش جزئیاتی درباره محل بازداشت سوچی ارائه نکرده است و مشخص نیست که آیا این حکم به معنای تغییر فوری در شرایط وی است یا خیر.

دکتر ساسا، سخنگوی دولت غیرنظامی مخفی میانمار که پس از کودتا ایجاد شد، از جامعه جهانی خواست تا تحریم ها علیه حاکمان نظامی میانمار را تشدید کند.

محاکمه در نایپیتاو، پایتخت میانمار، پشت درهای بسته برگزار شد و رسانه های عمومی حکومت نظامی به روند رسیدگی اشاره نکرده اند. وکلای سوچی از ارتباط با رسانه ها و مردم منع شده اند.

سوچی با ده ها پرونده مواجه است که شامل اتهامات متعدد فساد به علاوه نقض یک قانون اسرار دولتی، قانون مخابرات و مقررات کرونا است که مجموعا حداکثر مجازات بیش از یک قرن زندان را در پی دارد.

سوچی و وین مینت متهم به دو سال زندان برای تحریک و همین میزان حبس برای نقض پروتکل های ویروس کرونا محکوم شدند. آن ها این اتهامات را رد کرده بودند.

به گفته گروه های حقوق بشر، کشورهای غربی خواستار آزادی سوچی شده و خشونت ها را از زمان کودتا که در آن حدود 1300 نفر کشته شده اند، محکوم کرده اند.

لیز تراس، وزیر امور خارجه قدرت استعماری سابق بریتانیا، حکم سوچی را محکوم کرد و آن را "یکی دیگر از تلاش های وحشتناک رژیم نظامی میانمار برای سرکوب مخالفان و سرکوب آزادی و دموکراسی" خواند.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!