جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۸:۰۷
اجتماعی - کد خبر : 13251
پنجشنبه، ۲۲ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

مجوز بازگشایی مدارس برای ۳ گروه دانش آموزی صادر شده است

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح موضوع بازگشایی مدارس از ابتدای مهر تا کنون گفت: برای ورود به پروسه بازگشایی دو شاخص ضروری بوده که نخست فاصله گذاری اجتماعی و دوم تهویه مناسب فضا و رعایت نکات بهداشتی است.

مجوز بازگشایی مدارس برای ۳ گروه دانش آموزی صادر شده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایسنا، علیرضا کمرئی با بیان اینکه فعالیت‌های آموزشی و تربیتی وزارت آموزش‌وپرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در مهرماه آغاز شد، گفت: با توجه به بهبود شرایط واکسیناسیون در کشور و شتاب گرفتن آن، کاهش نگرانی‌ خانواده‌ها، ضرورت انجام فعالیت‌های آموزشی و تربیتی حضوری، کاهش آسیب‌هایی که گریبانگیر دانش‌آموزان در جریان یادگیری شده بود آموزش و پرورش سیاستش را به سمت بازگشایی حضوری مدارس برده است.
 
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه  تلاش بر این است که به صورت تدرجی، آرام، با تأنَی و رعایت جوانب بهداشتی آموزش‌های حضوری را به تدریج از سر بگیریم افزود: به همین دلیل این وزارتخانه الگویی را برای آغاز فعالیت‌های حضوری طراحی کرد و در دست اجرا دارد.
 
وی ادامه داد: بر اساس این الگو در اولویت اول مدارس روستایی کشور فعالیت‌های حضوری خود را از سرگرفتند، زیرا از تراکم جمعیت کمتری برخوردار هستند و از طرف دیگر معمولاً در مناطق محروم دسترسی به سایر شیوه‌های آموزشی نیز کمتر است.
 
کمرئی با بیان اینکه حدود 3.5 میلیون جمعیت دانش آموزی در مدارس روستایی و عشایری مشغول به تحصیل هستند که در دو گروه اولویت‌بندی شدند، اظهار داشت: در نیمه اول مهرماه همه مدارس دارای کلاس‌های ۱۵ نفره مشمول بازگشایی شدند، زیرا نیازی به گروه‌بندی نبود و از اول مهر مجاز بودند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پرکردن فرمی که آمادگی آنها را ارزیابی می‌کند بازگشایی را انجام دهند که این اتفاق افتاد.
 
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در نیمه دوم مهرماه نیز مدارس روستایی و عشایری با جمعیت حدود ۳۰ دانش آموز مجاز به بازگشایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودند که این اتفاق هم افتاده است و در مجموع مدارس روستایی یا فعالیت‌های حضوری را آغاز کرده‌اند و یا با ارزیابی مناطق آموزشی از وضعیت بهداشتی مجوز را دریافت و در شرف بازگشایی هستند.
 
وی فنی وحرفه‌ای و کاردانشی ها را گروه دیگری از دانش‌آموزان بر شمرد که در مهرماه مجاز به حضور در مدرسه بودند. با توجه به اینکه ماهیت دروس مهارتی، عملی است و باید در فضای کارگاهی آموزش ببینند، این گروه در دروس مهارتی مجاز به فعالیت حضوری شدند. همچنین تراکم دانش‌آموزان مهارتی کمتراست و فضاهای کارگاهی وسیع هستند.
 
کمرئی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی را گروه سومی دانست که امکان آموزش حضوری داشتند و می‌توانستند به صورت مدیریت شده در مدرسه حضور داشته باشند و یک روز در هفته با معلم خود، فضای مدرسه و شرایط محیطی آن آشنا شوند تا بعد شرایط بهتری برای آنها ایجاد شود.
 
وی افزود: دانش آموزان اول ابتدایی هیچ تصوری از مدرسه و معلم ندارند و پیش بردن آموزش آنها در فضای مجازی کار دشواری است. مدارس ابتدایی مجاز بودند این کار را به صورت مدیریت شده انجام دهند.
 
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: دو شاخص برای ورود به پروسه بازگشایی ضروری بوده؛ نخست رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دوم تهویه مناسب فضا و رعایت نکات بهداشتی؛ توزیع اقلام بهداشتی نیز انجام شده و نظارت بر بهداشت فردی و آگاهی دادن به خانواده‌ها نیز صورت پذیرفته و در جریان است.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!