جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۲:۲۸
اروپا و آمریکا - کد خبر : 16158
دوشنبه، ۳۰ خرداد، ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

ماکرون برای احیای برنامه های اقتصادی خود مبارزه می کند

با تنبیه ائتلاف سیاسی ماکرون در انتخابات پارلمانی توسط رای دهندگان و از دست دادن اکثریت مطلق، رئیس جمهور فرانسه حال خود را ناچار می بیند که برای احیای برنامه هایش در خصوص اصلاحات اقتصادی، با رقیبانش همکاری کند.

ماکرون برای احیای برنامه های اقتصادی خود مبارزه می کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، با وجود اینکه گروه "آنسامبل" ماکرون بیشترین تعداد کرسی را در مجلس ملی به دست آورد، عملکرد قوی ائتلاف چپ و راست، این گروه را از داشتن اکثریت مطلق، محروم کرد.

به نقل از رویترز، ارقام نهایی نشان می‌دهد که ائتلاف میانه‌روی ماکرون 245 کرسی دارد که بسیار کمتر از 289 کرسی مورد نیاز برای کنترل پارلمان است.

این رای گیری یک شکست دردناک برای ماکرون 44 ساله بود که در آوریل دوباره به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد. در دومین و آخرین دوره ریاست جمهوری خود، او می خواهد ارتباط با اتحادیه اروپا را عمیق تر کند، سن بازنشستگی را افزایش دهد و جان تازه ای به صنعت هسته ای فرانسه تزریق کند.

هیچ پیش بینی دقیقی در فرانسه برای اینکه اوضاع چگونه پیش خواهد رفت وجود ندارد.

گزینه های ماکرون شامل تشکیل ائتلاف حاکم یا ریاست بر یک دولت اقلیت است که باید بر اساس لایحه با مخالفان وارد مذاکره شود. اگر توافقی حاصل نشود، دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو احتمالاً با فلج سیاسی مواجه خواهد شد.

اولیویا گرگوار، سخنگوی دولت به رادیو فرانس اینتر گفت: "موضوع پیچیده خواهد شد. ما سعی خواهیم کرد دیگران را با خود همراه کنیم، به ویژه برای متقاعد کردن معدود میانه روهای پارلمان که از ما پیروی کنند."

او گفت که الیزابت بورن، نخست وزیر، می تواند در سمت خود باقی بماند و مذاکرات را با شرکای احتمالی خود رهبری کند. در این حین او در حال آماده سازی روند ترمیم کابینه برای جایگزینی وزرایی است که پس از ناکامی در کسب کرسی های پارلمان باید استعفا دهند.

با این حال، محتمل‌ترین شرکای بالقوه، یعنی قانون گذاران حزب محافظه‌کار جمهوری‌خواه، نشان دادند که مایل به ادامه این روند نیستند.

اورلین پرادی، دبیر کل جمهوری خواهان به رادیو فرانس اینفو گفت: «این ایده را فراموش کنید که نوعی انتخاب بین امانوئل مکرون و افراط گرایان ضروری است. جایگاه جمهوری خواهان در پارلمان آزاد و مستقل خواهد بود.»

اولریش لوختمان، تحلیلگر اقتصادی در یادداشتی نوشت: «امیدی که برخی از معامله گران ارز در سال 2017 به ماکرون داشتند، مدتی قبل از بین رفت، به طوری که پیروزی یا شکست او در انتخابات دیگر نقش مهمی برای نرخ ارز یورو ایفا نمی کند.»

در ماه آوریل، در حالی که رای دهندگان برای دور نگه داشتن جناح راست افراطی از قدرت، گرد هم آمدند، ماکرون اولین رئیس جمهور فرانسه در دو دهه اخیر شد که برای دور دوم در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد.

اما او بر کشوری به شدت سرخورده و تقسیم شده ریاست می کند که در آن حمایت از احزاب پوپولیست در راست و چپ افزایش یافته است.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!