چهارشنبه، 19 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 8th of May 2024
۱۵:۲۷
مجلس - کد خبر : 13508
چهارشنبه، ۰۵ آبان، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

مالکی : اجلاس همسایگان افغانستان نشان از تاثیرگذاری ایران است

انتظاری که مردم افغانستان از نهادهای بین المللی به ویژه کشورهای همسایه دارند این است که در قبال شرایط نامناسب معیشتی و بهداشتی موجود در افغانستان سکوت نکنند

مالکی : اجلاس همسایگان افغانستان نشان از تاثیرگذاری ایران است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست همسایگان افغانستان به اهمیت این اجلاس بین المللی پرداخت.

فداحسین مالکی که سفیر اسبق ایران در افغانستان هم بوده است، اظهار داشت: اجلاس تهران یکی از مهمترین رویدادهای سیاسی و دیپلماتیک مرتبط با تحولات اخیر افغانستان است و حضور وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در این اجلاس بیانگر میزان اهمیت آینده سیاسی افغانستان برای این کشورها است.

یکی از برجستگی های اجلاس امروز این است که ایران را به عنوان بازیگری موثر در آینده افغانستان، کانون توجه کشورها در سطح منطقه و بین الملل معرفی کرده است. پیام دبیرکل سازمان ملل متحد برای این اجلاس علاوه بر اینکه بیانگر نگرانی مجامع بین المللی از وضعیت سیاسی افغانستان است، نشان دهنده سطح اهمیت اجلاس تهران است.

مالکی در ادامه افزود: در این نشست قرار است این پیام به مسئولان فعلی افغانستان داده شود که با توجه به تنوع قومیتی موجود در افغانستان باید دولتی فراگیر در این کشور تشکیل دهد تا این کشور را از بن بست فعلی خارج کند، به هر حال با توجه به شرایط پیچیده افغانستان به ویژه در حوزه اقتصادی و امنیتی در کنار بلاتکلیفی سیاسی و عدم وجود یک ساختار منسجم سیاسی لازم است که راهکاری فوری برای این وضعیت اندیشیده شود.

اتخاذ راهکاری برای کنترل سیل مهاجرت مردم افغانستان به کشورهای همسایه می تواند یکی دیگر از دستورکارهای مهم این اجلاس باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظاری که مردم افغانستان از نهادهای بین المللی به ویژه کشورهای همسایه دارند این است که در قبال شرایط نامناسب معیشتی و بهداشتی موجود در افغانستان سکوت نکنند و با اتخاذ تصمیمات فوری، دولت مستقر در این کشور را مجاب به ساماندهی امور کنند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 19 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!