شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۴:۴۴
علم و فناوری جهان - کد خبر : 12395
دوشنبه، ۲۲ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

قایق‌هایی مخصوص شرایط طوفانی

قایق های جدید ساخته شرکت "Saildrone" بنظر آرزوی مرگ دارند.

قایق‌هایی مخصوص شرایط طوفانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، این شرکت استارتاپی سیلیکون ولی، قایقی خودران را برای مطالعه شرایط محیطی طراحی کرده است. این تابستان 5 عدد از این قایق ها مستقیماً به داخل طوفان های اقیانوس اطلس فرستاده شدند.

به نقل از سی‌ان‌ان، این قایق بدون پیچ و مهره ساخته و برای شرایط سخت آب و هوایی مانند طوفان ها طراحی شده است. محققان امیدوارند؛ که با استفاده از این قایق، اطلاعات ما در رابطه با چگونگی شکل‌گیری و گسترش طوفان ها افزایش یابد.

کریس مِینیگ، مدیر مهندسی مرکز بین‌المللی مطالعات اقیانوس ها گفت: "وقتی در وسط یک طوفان هستید؛ حباب های زیادی درست در محل برخورد آب و هوا تشکیل می‌شود. من حتی تصور رفتن به مرکز یک طوفان با یک کشتی یا هواپیما را هم نمی کنم. ترجیح می‌دهم اجازه دهم این ربات ها کار خودشان را بکنند."

هدف اصلی این پروژه مطالعه چگونگی شکل گیری و گسترش سریع طوفان هاست. طوفان آیدا که اخیراً خرابی های فراوانی را در آمریکا به بار آورده است؛ در عرض کمتر از 24 ساعت، از یک طوفان سطح 1 به یک طوفان سطح 4 تبدیل شد.

این قایق 7 متر طول دارد و روی بدنه آن 4 دوربین نصب شده است. اندازه گیری سرعت باد و دمای آب و هوا از قابلیت های آن است.

مدیر شرکت سازنده روشن کرده است؛ که تمرکز این پروژه روی چگونگی مبادله انرژی بین آب و هوا است و اطلاعات جمع آوری شده بصورت لحظه ای به مرکز تحلیل داده ها مخابره می‌شود.

او اظهار داشت: "تا کنون هیچکس موج های کف تشکیل شده در مرکز طوفان را بررسی نکرده است. ما امیدواریم، تا با استفاده از دوربین های تعبیه شده بر روی قایق، این پدیده را به وضوح مشاهده کنیم."

شرکت استارتاپی اعلام کرد که هر 5 قایق استفاده شده در این تابستان، تا کنون سالم مانده اند. آن ها در اقیانوس اطلس بوده اند؛ بنابراین اطلاعاتی در مورد طوفان آیدا، که از خلیج مکزیک وارد کشور شده و حداقل 78 نفر را کشته است، جمع آوری نکرده‌‌اند. محققان قصد دارند از این قایق ها در اقیانوس آرام نیز استفاده کنند.

تاکنون ناسا، گارد ساحلی آمریکا و وزارت دفاع آمریکا خواستار استفاده از این تکنولوژی هستند. شرکت توسعه دهنده این پروژه اعلام کرده است تا این لحظه 100 قایق ساخته شده است و قصد دارد قایق های بیشتر و بزرگتری را نیز تولید کند.  

 

منبع: www.cnn.com

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!