جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۴:۲۸
مجلس - کد خبر : 13715
سه شنبه، ۱۸ آبان، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

قالیباف : توقع ما از وزارت اقتصادی و دارایی ثبات در بازار بورس است

امیدواریم شاهد با یک رشد و ثبات منطقی در بورس باشیم و این توقع مجلس و مردم از دولت و به ویژه وزارت اقتصاد و امور دارایی است.

قالیباف : توقع ما از وزارت اقتصادی و دارایی ثبات در بازار بورس است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ( 18 آبان ) درباره گزارش وزیر امور اقتصادی و دارایی راجب بازار بورس، اظهاراتی را مطرح کرد.

محمد باقر قالیبافدر واکنش به گزارش خاندوزی اظهار داشت: مردم براساس سیاست های دولت قبل به بازار بورس اعتماد کرده اند برای همین شاهد بودیم که تعداد سهامداران از چهار، پنج میلیون به ۴۰ تا ۵۰ میلیون رسید که بسیاری از این سهامداران هم سهامداران خرد هستند.

دولت باید توجه کند بازار بورس بازار تنها و مستقلی نیست، این بازار تحت تاثیر سیاست های اقتصادی، پولی و بانکی دولت است. از صادرات و واردات تا تصمیم های بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در این بازار تاثیرگذار هستند.

قالیباف با تاکید بر لزوم روشن شدن سیاست های اقتصادی دولت و هماهنگی بانک مرکزی با بقیه بخش های دولت گفت: آقای رئیسی در معرفی کابینه به مجلس قول داد که حتما برنامه و سیاست های اقتصادی روشن خود را به مجلس اعلام خواهد کرد.

وی خطاب به وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: از شما که فرزند مجلس و امروز در دولت هستید هم انتظار خاصی داریم و به این موارد توجه کنید.

امروز مخصوصا سهامداران خود به این احتیاج دارند که ابزار لازم برای پوشش ریسک، بورس و حمایت مخصوصا برای سهامداران خرد پیش بینی شود. اگر کار کارشناسی خواستید، کمیسیون اقتصادی، کمیسیون تولید و مرکز پژوهش ها کمک می کنند. حالا با اوراق تبعی می خواهید این کار را انجام دهید یا هر کار دیگر، بحث من روش ها نیست اما به ویژه برای سهامداران خرد باید این کار انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توقع ما از وزارت اقتصاد امور اقتصادی و دارایی ثبات در بورس است، گفت: علاوه بر این نقد شوندگی از اولویت ها و انتظارات ما و مطالبه مجلس و مردم است، شفافیت و فلسفه وجودی بورس هم مهم است.

قالیباف با بیان اینکه بازار بورس و بازار سرمایه برای رونق تولید و توسعه زیرساخت های کشور است، گفت: باید ببینیم امروز بورس چقدر به سمت تولید و زیرساخت ها پیش می رود. از بورس و آقای عشقی توقع داریم که در بحث نظارت و کنترل و روابط و رانتاهای اطلاعاتی در بورس که موجب بهرمندی عده ای و ضرر و آسيب عده ای دیگر در بورس می شود، اهتمام جدی داشته باشند.

آسیب دیدگان عمدتا سهامداران خرد هستند که هم در کاهش و هم افزایش در نوسانات ضرر جدی می کنند این دیگر مستقیم به مدیریت بورس و نظارت و کنترل برمی گردد و جزو وظایف ذاتی بورس است که باید به آن توجه شود.

اگر سیاست های اقتصادی روشن، بحث قیمت گذاری دستوری و سیاست های اوراق و سهام معلوم شود، امیدواریم شاهد با یک رشد و ثبات منطقی در بورس باشیم و این توقع مجلس و مردم از دولت و به ویژه وزارت اقتصاد و امور دارایی است.

وی با اشاره به اینکه مجلس روزهای سه شنبه بنای پیگیری و نظارت بر اجرای قوانین دارد، گفت: حتما در جلسات بعدی روزهای سه شنبه پیگیر موضوع بورس خواهیم بود چرا که این دغدغه دو سوم مردم است که در اینجا سرمایه گذاری کرده اند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!