جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۲:۲۲
مجلس - کد خبر : 13362
چهارشنبه، ۲۸ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

قالیباف : بار مالی لایحه رتبه بندی معلمان افزایش پیدا کرده است

درباره افزایش بار مالی باید مجلس تصمیم بگیرد ولی ما در بررسی لایحه رتبه بندی معلمان هیچگونه ممانعتی انجام ندادیم

قالیباف : بار مالی لایحه رتبه بندی معلمان افزایش پیدا کرده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، در جلسه علنی امروز ( 28 مهر ) مجلس شورای اسلامی یکی از نمایندگان درباره لایحه رتبه بندی معلمان اخطاری را مطرح کرد.

جواد نیک بین در اخطاری بر اساس اصل ۳، ۷۵ و ۸۵ قانون اساسی اظهار داشت: رتبه بندی معلمان از مهمترین لوایحی است که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و از هیات رییسه محترم می خواهم اجازه دهند این لایحه به درستی بررسی شود و هیات رییسه برخی از پیشنهادها را بر اساس اصل ۷۵ رد نکند.

ممکن است پیشنهادها بار مالی داشته باشد و فقط کافی است دولت بخشی از لایحه را همین امسال اجرایی کند و مجلس نیز در بررسی بودجه ۱۴۰ ان شا الله موانع مالی آن را برطرف می کند چرا که موضوع رتبه بندی معلمان از اصلی ترین مسائل کشور محسوب می شود.

نیک بین با بیان اینکه اهميت لايحه رتبه بندی معلمان از این جهت مهم است که رشد دانش آموزان در مدرسه سبب رشد کشور خواهد شد، گفت: اگر قرار است دانش آموز از همان ابتدا به درستی هدایت شود، باید هزینه های بیشتری برای آموزش وی انجام دهیم.

وقتی دانش آموز درست هدایت و تربیت شده و ما نیز از معلم حمایت مالی و معنوی انجام دهيم دراین صورت نظام آموزشی کشور درست خواهد شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه لایحه رتبه بندی معلمان را بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز و معلم در بر می گیرد، افزود: خواهش می کنم که دغدغه ها را از دوش معلم برداریم تا بتواند خیلی خوب تدریس کند. چرا که معلمی که در اسنپ و تاکسی تلفنی کار می کند نمی تواند معلم خوبی باشد و به درستی تدریس کند.

محمدباقر قالیباف  در پاسخ به اخطار نماینده کاشمر بیان کرد: طبیعی است، همه همکاران و مسوولان دلسوز به این موضوع توجه دارند که سرمایه کشور فرزندانی هستند که در آموزش و پرروش مشغول تحصیل هستند و به دنبال پیدا کردن ظرفیت های اخلاقی، رفتاری و فنی خود هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آموزش و پرورش محور اصلی معلمان عزیز هستند، اما اینکه در بررسی لایحه رتبه بندی معلمان برخی از پیشنهادها مطرح نمی شود به این دلیل است که لايحه فقط مربوط به رتبه بندی معلمان است.

اینکه در بررسی این لایحه موضوع بخش های اداری و کارمندی در آموزش و پرورش، جلوی آن گرفته می شود به این دلیل است که قوانین مربوط به این بخش در قانون خدمات کشوری وجود دارد. از طرفی ما مکلف هستیم اصول قانون اساسی را رعایت کنیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه بار مالی این لایحه در بررسی های کمیسیون نسبت به لایحه دولت افزایش یافته است، گفت: البته درباره افزایش بار مالی باید مجلس تصمیم بگیرد ولی ما در بررسی لایحه رتبه بندی معلمان هیچگونه ممانعتی انجام ندادیم و همه طرح ها و لوایحی که در مجلس بررسی می شود مهم است. بدون شک لايحه رتبه بندی معلمان از همه مهمتر است که در حال انجام است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!