جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۳:۳۰
اقتصاد - کد خبر : 1332
دوشنبه، ۲۵ آذر، ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰

فشار کمیسیون پزشکی برای معافیت مالیاتی پزشکان

شواهد حاکی از افزایش فشار پزشکان از طریق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی برای مستثنی کردن آنها از قانون پرداخت مالیات پلکانی بر کارانه‌ها است.

فشار کمیسیون پزشکی برای معافیت مالیاتی پزشکان

یکی از مشکلات بزرگ پیش روی دولت در ارتباط با  بودجه سال99 ، تأمین منابع آن از طریق افزایش درآمدهای غیر نفتی همچون بستن منافذ فرار مالیاتی و تعریف پایه‌های مالیاتی مغفول است . شواهد حاکی از افزایش فشار پزشکان از طریق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی برای مستثنی کردن آنها از قانون پرداخت مالیات پلکانی بر کارانه‌ها است.

با افزایش تحریم‌های اقتصادی و به تبع آن کاهش درآمدهای نفتی، بودجه کشور با کسری 150 هزار میلیارد تومانی روبرو شده است. از این رو ضروری است این کسری بودجه، از طریق افزایش درآمدهای دولت از محل منابع دیگر جبران شود. 

یکی از منابع مهم و پایدار در این زمینه، اخذ مالیات و عوارض است ،کارشناسان رقم فرار مالیاتی گروه مشاغل، بدون در نظر گرفتن شرکت‌ها و حقوق و دستمزد را 70هزار میلیارد تومان برآورد کرده‌اند درحالیکه رقم ذکر شده در قانون بودجه سال 97 در حدود 6 هزار میلیارد تومان است که این رقم نصف رقم در نظر گرفته شده برای مالیات حقوق کارمندان محسوب می‌شود.

 سهم قابل توجهی از فرار مالیاتی گروه مشاغل، متعلق به اقشار پردرآمد همچون پزشکان و وکلا است.

در حال حاضر 120 هزار پزشک در کشور فعالیت می‌کنند که درآمد سالیانه آن‌ها بالغ بر 38 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

در حالی رقم فرار مالیاتی پزشکان، نزدیک به 7 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که مجموع مالیات حاصل از حقوق کارمندان دولت 12 هزار میلیارد تومان است. و این یعنی دولت درصورت اخذ مالیات از پزشکان پردرآمد، می‌تواند بیشتر از نصف رقم مالیات حاصل از کارمندان خود، درآمد مالیاتی داشته باشد.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
نظرات کاربران
  1. ali

    لطفا نام نمایندگانی که پیگیری دریافت معافت مالیاتی برای پزشکان هستند را به اطلاع مردم برسانید تا متوجه باشند که به چه افرادی رای داده اند . این نماینده ها باید حامی مردم باشند نه اینکه از پزشکان دفاع کنند مردم به این افراد رای داده اند که از حقوق مردم دفاع کند نه از یک گروه خاص . پزشکان خودشان یک وزارتخانه دارند که 24 ساعته در خدمت آنها می باشد و انحصار لازم را برای پزشکان فراهم کرده است . خبرگزاری ها باید مواظب باشند که اخیرا تعدادی از پزشکان یک بیانیه را جهت حمایت از اختشاشگران اخیر صادر کرده اند ، بنظر من این بیانیه هم جهت تحت فشار نهادن نماینده ها و نظام می باشد که در مقابل خواسته نابجا آنها کوتاه بیایند . کارمندان عادی که برخی از آنها یک صدم این پزشکان هم حقوق نمی گیرند ، دارند مالیات پلکانی پرداخت می کنند چرا پزشکانی که برخی از آنها روزانه 50 میلیون درآمد دارند نباید مالیات بدهند . #فرار مالیاتی پزشکان

پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!