دوشنبه، 17 ارديبهشت، 1403 | Monday 6th of May 2024
۰۱:۱۵
دفاعی نظامی - کد خبر : 12517
جمعه، ۲۶ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

فرمانده کل ارتش: دیانت، ولایت، انقلابی بودن، مردمی بودن، دانایی و توانایی، 5 اصل پایه پیشرفت در ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

ارتشی بودن یک شغل نیست بلکه یک هدف والا و یک انتخاب مقدس است. اما ارتش جمهوری اسلامی ایران ویژگی هایی دارد که آن را نسبت به سایر ارتش ها هم ممتاز کرده است.

فرمانده کل ارتش: دیانت، ولایت،  انقلابی بودن، مردمی بودن، دانایی و توانایی، 5 اصل پایه پیشرفت در ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، آئین اختتامیه نوزدهمین دوره رزم مقدماتی مشترک جامعه پذیری دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مرکز آموزش حضرت جوادالائمه نیروی زمینی ارتش برگزار شد. فرمانده ارتش در این مراسم ضمن تبریک به دانشجویان و افسران جوان  به ویژگی های از ارتش پرداخت که در متن سخنرانی امیر موسوی در ذیل آمده است.

امیر سراشکر موسوی، فرماند کل ارتش: به همه شما تبریک عرض می کنم  که موفق شدید از بین هزاران جوان علاقمند انتخاب بشوید و به جمع سربازان ارتش جمهوری اسلامی ایراان بپیوندید و لباس مقدس سربازی را بپوشید.

 در همه جای دنیا، لباس سربازی مورد احترام است، البته سطح احترام متفاوت است، ولی سربازان در همه جا مورد احترام هستند.

یک جوان که از همه علایق معمولی  دنیایی می گذرد و پا روی هوای نفس جوانانه خود می گذارد، و راه مقدس دفاع از کشور، دفاع از جدود و ثغور ، دفاع از امنیت، دفاع از ناموس و دفاع از ارزش ها را انتخاب می کند، یک راه نورانی را انتخاب کرده و شایسته احترام است. یک جوان که راحتی خود را، رفاه خود را فدای آرامش و امنیت مردم می کند، شایسته احترام و تکریم است. پس شما یک شغل انتخاب نکرده اید. یک راه مقدس را انتخاب کرده اید.

ارتشی بودن یک شغل نیست بلکه یک هدف والا و یک انتخاب مقدس است. اما ارتش جمهوری اسلامی ایران ویژگی هایی دارد که آن را نسبت به سایر ارتش ها هم ممتاز کرده است.

امتیاز اول فرمانده، ولایت  فقیه و نائب آقا امام زمان(عج) است

فرمانده این ارتش، ولی فقیه است، نائب آقا امام زمان(عج) است. شخصیت دانشمند مقتدر متقی که حتی دشمنان ما به دانایی و توانایی رهبر عزیر معترفند و در برابر آن تعظیم می کنند. ارتش به دلیل این که فرمانده اش ولی فقیه است مورد احترام و مورد علاقه مردم است.

 درچنین ارتشی کلیه اعمال و اقدامات ما وقتی با  نیت خالص همراه شد  می شود عبادات، و این بزرگترین نعمت خداوند به ما سربازان ارتش انقلابی  جمهوری اسلامی ایران است.

امتیاز دیگر اسلامی بودن است

ارتش جمهوری اسلامی ایران بر مبنای حدود و قیود و آموزه های اسلامی اداره می شود و حرکت می کند امروز مردم ارتشی بودن را به معنای متدین بودن و متشرع بودن می شناسند ارتش منضبط، قدرتمند ومتدین.این ارتش به دنبال حفظ و گسترش و ارائه ارزش های اسلامی است. این ارتش نمایشگاهی از ارزش های اسلامی است که می توان آن را سر دست گرفت و به همه و به جهان نشان داد. البته در هر سازمانی  ممکن است چیز هایی باشد. افرادی  باشند که هم جهت با مسیر و اهداف کلی  سازمان  نباشند. اما روح حاکم دین و اخلاق است و هر کسی از دین و اخلاق دور باشد در این سازمان هیچ جایگاهی ندارد.

ویژگی بعدی انقلابی بودن است

ارتش جمهوری اسلامی انقلابی است، دفاع از آرمانها و ارزش های انقلاب را وظیفه ذاتی خود می داند، روحیه انقلابی در تک تک افراد جریان دارد، استکبار ستیزی و دفاع از مظلوم فرهنگ سازمانی این ارتش است و قاطبه اعضای این ارتش را جوانان پرشور انقلابی تشکیل می دهند.

امتیاز دیگر مردمی بودن است

ارتش از مردم، با مردم، درکنار مردم و در خدمت اهداف مردم است این ویژگی باید حفظ شود و روز به روز گسترش یابد. مردمی بودن را در خودمان و در سازمان تقویت کنیم و با همین مردم پیش برویم، شما وارد شده اید به ارتش اسلامی انقلابی مردمی که تحت فرماندهی ولی فقیه است.

پس جای تبریک دارد شما  جوانان عزیز که مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب هستید ماموریت پیاده سازی بیانیه گام دوم و ماموریت تشکیل جامعه منتظر و شایسته ظهور را دارید. قدر خودتان را بدانید. و در این راه هرچه می توانید با اتکا به خداوند بزرگ تلاش کنید و پیش بروید، ولایت، دیانت، انقلابی بودن، مردمی بودن، دانایی و توانایی اصول پایه پیشرفت در ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز دوشنبه، 17 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!