چهارشنبه، 19 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 8th of May 2024
۰۰:۳۳
دفاعی - کد خبر : 2186
يكشنبه، ۲۰ بهمن، ۱۳۹۸ - ۹:۰۰

فرمانده نیروی هوایی: به دنبال رادارگریز کردن ناوگان هوایی خود هستیم

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از راهبرد‌های اصلی نیروی هوایی ارتش، عملیات ترکیبی است.

فرمانده نیروی هوایی: به دنبال رادارگریز کردن ناوگان هوایی خود هستیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرتیپ خلبان، عزیز نصیرزاده با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما با تبریک دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به شرح عملکرد این نیرو و برنامه های آتی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

ناوگان هوایی بروزی در اختیار داریم

امیر سرتیپ نصیر زاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه ناوگان هوایی ما فرسوده نیست، افزود: اگر چنین باشد هواپیما‌ها قادر به پرواز نخواهند بود در حالی که هواپیما‌های ما همیشه آماده پرواز هستند.

وی ادامه داد: هواپیما‌هایی را که در اختیار داریم هواپیما‌های روز جهان هستند و اکنون در نیرو‌های هوایی مختلف جهان در حال استفاده هستند مانند هواپیمای اف ۱۴ که جزو هواپیمای نسل سه و نیم تا چهار است و هواپیمای میگ ۲۹ و سوخو ۲۴ و اف ۵ هم اینگونه است.

امیر سرتیپ نصیرزاده اضافه کرد: ناوگان هواپیمایی ترکیبی شرقی و غربی را در اختیار داریم و از این نظر نه تنها کمبودی نداریم بلکه برتری‌هایی داریم و آن این است که هم در زمینه آموزش و هم در زمینه‌های پشتیبانی و ساخت قطعات به خودمان متکی و منحصر به فرد هستیم، زیرا هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که همه این‌ها را به طور خوداتکا در اختیار داشته باشد.

راهبرد نیروی هوایی عملیات ترکیبی است

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از راهبرد‌های اصلی نیروی هوایی ارتش، عملیات ترکیبی است.

وی درباره عملیات ترکیبی گفت: درمانور پارسال یکی از اهداف مدنظر ما یک عملیات ترکیبی با هواپیمای با سرنشین و بدون سرنیشین بود که در حال تمرین هستیم و در حال حاضر جزو راهبرد‌های اصلی ما بکارگیری هواپیمای بدون سرنشین در کنار هواپیمای با سرنشین است.

در ساخت جنگنده خودکفا و توانمندیم

امیر نصیرزاده درباره سطح توانمندی‌های نیروی هوایی ارتش افزود: در فناوری‌های ساخت جنگنده بعد از آذرخش، به سوی ساخت جنگنده صاعقه پیش رفتیم و بعد از صاعقه جنگنده کوثر طراحی شد که این جنگنده به مراتب از صاعقه عملکرد بهتری داشت و در حال حاضر تولید را به سمت جنگنده کوثر برده ایم و در نظر داریم تولید این جنگنده را بیشتر کنیم.

دستیابی به سلاح ها و تجهیزات فوق مدرن

امیرسرتیپ نصیرزاده با اشاره به تجهیزات و سلاح های هواپیما‌ها اضافه کرد: به دنبال کروز هوا پایه هستیم و امیدواریم در سال ۱۳۹۹ به این موفقیت دست پیدا کنیم.فرمانده نیروی هوایی ارتش درباره تجهیزات راداری نیز گفت: در رادار به توانمندی‌های خوبی رسیدیم و درحال حاضر به فناوری جدیدی از رادار دست پیدا کردیم و کمبودی در ساخت رادار نداریم.

وی ادامه داد: کشورما در بُعد الکترونیک بسیار پیشرفته است و در دانشگاه‌ها دانشمندان و متخصصین بسیار خوبی داریم که هم رادار طراحی و ساخته اند و همچنین رادار‌های قبلی رو بهینه سازی کرده ایم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش اضافه کرد: در پدافندی، رادار‌های متنوع و متعدد برای ارتفاع‌های مختلف ساخته شده که این یک دانش است.

به دنبال رادارگریز کردن ناوگان هوایی خود هستیم

فرمانده نیروی هوایی ارتش درباره هواپیما‌های رادار گریز نیز افزود: طراحی هواپیما به گونه‌ای است که امواج راداری بعد از برخورد، انعکاس نداشته باشد و گیرنده آنرا پیدا نمی‌کند و هواپیما را نخواهند دید.

وی اضافه کرد: ناوگان قبلی که در اختیار داریم رادار گریز نیستند و در حال حاضر بر روی یک نوع مواد جاذب که امواج راداری را جذب می‌کند کارمی کنیم تا بتوانیم ناوگان فعلی را رادار گریز کنیم و همینطور طراحی هواپیمای آینده به گونه‌ای باشد که رادارگریز باشد

قدرت بازدارنگی ما در بالاترین سطح است

فرمانده نیروی هوایی ارتش درباره قدرت بازدارندگی و تهاجمی در شرایط فعلی افزود: ما در منطقه در بالاترین سطح قرار داریم و در تولید و اعمال قدرت هوایی متکی به خودمان هستیم.

وی با اشاره به عملیات در شب هواپیما‌های کشور گفت: سال هاست عملیات در شب در حال انجام است و در مانور‌های سال گذشته بمباران شبانه داشتیم و هر هفته پرواز شب داریم و خلبانان ما بصورت ۲۴ ساعته در حال شیفت هستند.

دانش ساخت موتور را داریم

امیر سرتیپ نصیرزاده با اشاره به اینکه تولید موتور هواپیما یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین بخش‌های هواپیماست گفت: امسال یک دستگاه موتور جت را بر روی هواپیمای کوثر آزمایش کردیم که قدرت رانش این موتور بدلیل نو بودن بسیار بهتر از موتور F۵ عمل کرد و به ساخت موتور جت دست پیدا کردیم.

رویکرد کلی ما آفندی شده است

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره رویکرد ایران از پدافندی به آفندی نیز افزود: دکترین ما بطور کلی دکترین دفاعی است، اما کار نیروی هوایی آفندی است و تمام تاکتیک‌های ما براساس ضربه به دشمن پایه ریزی شده، اما دفاع، جزو اصول کار ماست.

وی درباره آموزش و مهارت نیروی انسانی هم گفت: ما در آموزش خلبان خودکفا هستیم و آموزش در دانشکده‌های ما در پایگاه قیام، پایگاه اصفهان و پایگاه‌های شکاری در حال انجام است و آموزش‌های ما مطابق با تهدیدات و دانش روز توسعه پیدا می‌کند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: تبادل دانشجو با برخی کشور‌های دوست هم داریم؛ که این براساس پروتکل انجام می‌شود.

امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درپایان این برنامه با دعوت از جوانان توانمند و علاقمند به پیوستن به نیروی هوایی، شغل خلبانی را بسیار خاص و نیروی هوایی را جذاب عنوان کرد.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 19 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!