جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۶:۴۸
اروپا و آمریکا - کد خبر : 16596
يكشنبه، ۱۷ مهر، ۱۴۰۱ - ۸:۰۰

غواصان روسی خسارات وارده به پل کریمه را بررسی می کنند

غواصان روسی روز یکشنبه خسارات ناشی از انفجار قوی در یک پل جاده ای و ریلی به کریمه را بررسی میکنند. پلی که نمادی باشکوه از الحاق شبه جزیره به مسکو و یک مسیر کلیدی تدارکاتی برای نیروهای درگیر نبرد در جنوب اوکراین است.

غواصان روسی خسارات وارده به پل کریمه را بررسی می کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، انفجار روز شنبه روی پل روی تنگه کرچ پیام‌های پیروزی بخشی را از سوی مقامات اوکراینی در پی داشت، اما آن ها بصورت مستقیم مسئولیت حمله را بر عهده نگرفتند.

به نقل از رویترز، به گزارش خبرگزاری های داخلی، مارات خوسنولین، معاون نخست وزیر روسیه گفت که غواصان از صبح کار خود را آغاز کردند و انتظار می رود بررسی دقیق تر در بالای سطح آب تا پایان روز تکمیل شود.

سرگئی آکسیونوف، فرماندار کریمه به خبرنگاران گفت: «وضعیت قابل کنترل است. شرایط ناخوشایند است، اما کشنده نیست. البته احساسات برانگیخته شده است و میل برای انتقام وجود دارد.»

او گفت که شبه جزیره به ارزش یک ماه سوخت و بیش از دو ماه غذا دارد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور در جنوب اوکراین می توانند «به طور کامل» از طریق مسیرهای زمینی و دریایی موجود تامین شوند.

روسیه در سال 2014 کریمه را از اوکراین ضمیمه کرد و پل 19 کیلومتری که منطقه را به شبکه حمل و نقل آن متصل می کند، چهار سال بعد توسط رئیس جمهور ولادیمیر پوتین با تبلیغات فراوان افتتاح شد.

کیف خواستار خروج نیروهای روسی از شبه جزیره و همچنین اراضی اوکراینی است که در حمله پوتین در فوریه به تصرف درآمده است.

هنوز مشخص نیست که آیا انفجار روز شنبه یک حمله عمدی بوده است یا خیر، اما آسیب به چنین ساختار برجسته ای در بحبوحه شکست های میدان جنگ برای روسیه رخ داد و توانایی مدیریتی کرملین در این جنگ را بیش از پیش زیر سوال برد.

مقامات اوکراینی گفتند که در مناطق دیگر، دست کم 12 نفر در نتیجه گلوله باران شهر زاپوریژیا در جنوب شرقی اوکراین در ساعات اولیه روز یکشنبه کشته شدند و 49 نفر از جمله شش کودک در بیمارستان بستری شدند.

الکساندر استاروخ، فرماندار منطقه زاپوریژیا گفت که یک ساختمان 9 طبقه در طول شب تخریب شد، پنج ساختمان مسکونی دیگر در 12 حمله موشکی روسیه با خاک یکسان شدند و بسیاری دیگر آسیب دیدند.

رویترز به طور مستقل نتوانست این گزارش ها را تأیید کند.

شهر زاپوریژیا، در حدود 52 کیلومتری یک نیروگاه هسته ای تحت کنترل روسیه که بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا است، در هفته های اخیر مورد گلوله باران مکرر قرار گرفته است.

 

شریان اصلی

پل روی تنگه کرچ یک شریان اصلی برای نیروهای روسی در جنوب اوکراین است، جایی که آنها بیشتر منطقه خرسون و بخش‌های بزرگی از منطقه زاپوریژیا را کنترل می‌کنند. این پل همچنین برای بندر سواستوپل که ناوگان دریای سیاه روسیه در آن مستقر هستند، شاه راهی حیاتی است.

مقامات روسیه اعلام کردند که در انفجار صبح شنبه سه نفر کشته شدند. در سطح بالایی پل، هفت واگن سوخت از یک قطار 59 واگنی که به سمت شبه جزیره حرکت می کرد نیز آتش گرفت.

رفت و آمد جاده ای و ریلی بصورت محدود حدود 10 ساعت پس از انفجار از سر گرفته شد.

کمیته ملی ضد تروریسم روسیه اعلام کرد یک کامیون باری در پل منفجر شد. در این بیانیه آمده است که در دو دهانه پل جاده تا حدی فرو ریخته است، اما قوس کانالی که کشتی ها از طریق آن بین دریای سیاه و دریای آزوف تردد می کنند آسیبی ندیده است.

تصاویر نشان می‌دهند که نیمی از جاده منفجر شده و نیمی دیگر همچنان متصل است.

کریل استرموسوف، معاون مدیر منطقه خرسون که در روسیه مستقر شده است، در یک پست رسانه اجتماعی گفت: «در حالی که این انفجار تأثیر زیادی بر تأمین تجهیزات ارتش نخواهد داشت؛ اما مشکلاتی در تأمین تدارکات برای کریمه به وجود خواهد آورد.»

این انفجار یک روز پس از هفتادمین سالگرد تولد پوتین و همچنین همزمان با سومین انتصاب ارشد نظامی روسیه در یک هفته، رخ داد. مسکو ژنرال نیروی هوایی سرگئی سوروویکین را به عنوان مسئولیت عملیات ویژه منصوب کرد.

 

منبع: رویترز

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!