جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۱:۵۱
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 13029
چهارشنبه، ۱۴ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

غرامت 137 میلیون دلاری تسلا به کارمند سابق

هیئت منصفه رسیدگی به این پرونده گفت، که کارمند سابق قراردادی که از طریق یک آژانس کاریابی در شرکت تسلا استخدام شده بود، تحت رفتار خصمانه نژادی در محیط کار خود قرار گرفته است.

غرامت 137 میلیون دلاری تسلا به کارمند سابق

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، به گفته وکیل این مرد، تسلا در دادگاه رسیدگی به شکایت اپراتور آسانسور سیاهپوست خود شکست خورد و باید 137 میلیون دلار به عنوان غرامت بپردازد.

به نقل از الجزیره، به گفته لورنس ارگان، وکیل دیاز، هیئت منصفه فدرال در سانفرانسیسکو تصمیم گرفت که اوون دیاز، کارمند سابق قراردادی که در سال 2015 از طریق یک آژانس کاریابی به استخدام این شرکت درآمده بود، تحت شرایط کاری نژادپرستانه قرار گرفته است.

پرونده دیاز یک مورد نادر بود که تسلا، که معمولاً از داوری داخلی برای حل اختلافات کارکنان استفاده می کند، مجبور شد در یک دادگاه عمومی از خود دفاع کند. اگرچه این شرکت تقریباً هیچ گاه پرونده های شکایت از محل کار را نمی بازد، اوایل امسال در شکایتی که توسط یکی دیگر از کارگرانش مطرح شده بود، مجبور شد غرامتی یک میلیون دلاری را پرداخت کند.

نتیجه این محاکمه می تواند باعث دلگرمی سهامدارانی شود که تا کنون به هیئت مدیره تسلا اصرار می کردند، شفافیت بیشتری برای حل شکایات مربوط به آزار جنسی و تبعیض نژادی اتخاذ کنند. هیئت مدیره از سرمایه گذاران می خواهد چنین پیشنهادی را رد کنند، این در حالی ست که دیگر شرکت های بزرگ سیلیکون ولی، از "Alphabet " تا "Uber Technologies "، از داوری داخلی خودداری می کنند.

تسلا و وکیل آن، تریسی کندی، به درخواست اظهار نظر پاسخی ندادند.

تسلا استدلال کرد که هرگز قصد نداشته حقوق و ایمنی کارگران آفریقایی-آمریکایی را، که توسط آژانس کارکنان تعیین شده است، نادیده بگیرد و همه حوادث گزارش شده توسط دیاز مورد بررسی قرار گرفته و برطرف شده است.

کندی در جلسه دادگاه به هیئت منصفه گفت: "داستان آقای دیاز با توجه به تشویق او به پسر و دخترش برای کار در شرکت، متناقض است و او هیچ مدرکی برای اثبات ادعاهای خود ندارد."

به گفته وکیل دیاز، غرامت تعیین شده توسط دادگاه شامل 6/9 میلیون دلار برای آسیب روحی آقای دیاز و 130 میلیون دلار خسارت تنبیهی می باشد.

وی اظهار داشت که امیدوار است این حکم تسلا را تشویق کند تا شرایط کاری شرکت خود را اصلاح کند، بنابراین هیچ یک از دیگر کارکنان سیاه پوست آن مجبور به تحمل رفتار مشابهی نشوند. 

او گفت: "حکم هیئت منصفه برای یکی از ثروتمندترین شرکت های جهان، حاوی پیامی ست که شرکت ها باید با همه کارکنان خود با وقار و احترام رفتار کنند."

 

منبع: www.aljazeera.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!