جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۷:۲۹
مانورها و رزمایش ها - کد خبر : 16986
شنبه، ۱۰ دي، ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

عملیات تاخت آبخاکی با موفقیت انجام شد

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش خبر از موفقیت آمیز بودن تصرف ساحل در عملیات تاخت آبخاکی به وسیله تکاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران داد.

عملیات تاخت آبخاکی با موفقیت انجام شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش ، اعلام کرد که رزمایش مشترک 1401 ارتش چند روزی است در فاز عملیاتی آغاز شده و خبر از موفقیت امیز بودن همه مراحل این رزمایش داد.
 
در شب گذشته تیپ تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی ارتش به همراهی نیروی زمینی ارتش علیه دشمنان فرضی و اهداف از پیش تعیین شده هجوم برده و توانستند با موفقیت ساحل را به تصرف خود در بیاورند.
 
امیر سرتیپ علیرضا شیخ ، سخنگوی رزمایش مشترک 1401 ارتش خبر از یورش تکاوران و تفنگداران ارتش به کمک انواع تجهیزات و تسلیحاتی که به همراه خود داشتند توانستند به ساحل که در تصرف دشمن فرضی بود حمله کرده و دشمن در حال حرکت را غافلگیر کنند ، در این رزمایش از قایق‌های تندرو، شناورهای هجومی، زیردریایی‌های مرطوب و ناوچه‌های راکت‌انداز استفاده شد که در همه مراحل موفق بودند.
 
امیر در ادامه گفت : اجرای عملیات های هلی‌برن و راپل از بالگردهای AB -212 نیروی دریایی ارتش   با موفقیت انجام شد ، عملیات تاخت آبخاکی که با تصرف ساحل همراه بود و تکاوران نیروی دریای ارتش از طریق ساحل و گشت هوایی به منظور پشتیبانی به آنها کمک کردند و در نهایت این عملیات با موفقیت انجام شد.
 
امیر سرتیپ علیرضا شیخ سخنگوی این رزمایش افزود : تکاوران و تفنگداران دریایی نیز با اینکه  عوارض و موانع متنوع طبیعی را در مقابل خود می دیدند ولی در نبرد با  تهاجم سنگین دشمن فرضی، با تکیه بر آموزش های رزمی و رصد اطلاعاتی و عملیاتی یگان‌های نفوذ کننده، مانع هرگونه فعالیت عملیاتی و تجسس اطلاعاتی آن‌ها شدند و همچنین با پشتیبانی یگان‌های پدافند ساحلی نسبت به اجرای آتش سبک و سنگین توپخانه‌ای بر روی اهداف از پیش تعیین شده اقدام کردند و در یک عکس العمل مناسب در مدت زمان بسیار کم توانستند مانع از پیشروی یگان‌های هجومی دشمن فرضی شوند. و این کار با هماهنگی کامل بین همه عناصر انجام شد.
 
سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش گفت ، همچنین در بخش تهاجم آبی دشمن فرضی که توسط شناور های تندروی آذرخش، شهاب و رعد مجهز به راکت‌انداز، عملیات مین‌ریزی، دفاع ساحلی توسط توپخانه ساحلی، اجرای تازش موتوری در سواحل و هلی‌برن تفنگداران به‌وسیله بالگردهای یگان هوا – دریا انجام شد به خوبی مقابله و همگی با شکست مواجه شدند که در نهایت این عملیات نیز با موفقیت پشت سر گذاشته شد.
 
امیر سرتیپ علیرضا شیخ سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش در آخر عنوان کرد که همه عملیات های این رزمایش با موفقیت کامل و در نهایتِ هماهنگی بین هر چهار عنصر ارتش انجام شده است.
 
 
 
 
 
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مانورها و رزمایش ها
پربیننده‌ترین اخبار مانورها و رزمایش ها
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!