جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۵:۵۱
دفاعی - کد خبر : 6037
جمعه، ۱۲ دي، ۱۳۹۹ - ۲:۰۰

عقب نشینی محترمانه، ناو هواپیمابر نیمیتز خاورمیانه را به مقصد خانه ترک میکند

آسوشیتد پرس ساعاتی پیش در صفحه نخست خود نوشت ،پنتاگون تصمیم گرفته است تنها ناو هواپیمابر نیروی دریایی ارتش را که در خاورمیانه فعالیت می کند به خانه بفرستد ، اقدامی که باعث کاهش قدرت آتش آمریکا در منطقه در میان تنش های شدید با ایران می شود.

عقب نشینی محترمانه، ناو هواپیمابر نیمیتز خاورمیانه را به مقصد خانه ترک میکند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، آسوشیتد پرس ساعاتی پیش در صفحه نخست خود نوشت:پنتاگون تصمیم گرفته است تنها ناو هواپیمابر نیروی دریایی ارتش را که در خاورمیانه فعالیت می کند به خانه بفرستد ، اقدامی که باعث کاهش قدرت آتش آمریکا در منطقه در میان تنش های شدید با ایران می شود.

این تصمیم که روز پنجشنبه توسط سرپرست وزارت دفاع ، کریستوفر میلر اعلام شد ،و  یک روز پس از پرواز بمب افکن های نیروی هوایی B-52 از ایالات متحده در خلیج فارس بعنوان یک نمایش پیشگیرانه به منظور حصول اطمینان از امنیت منافع و یگان های آمریکایی مستقر در منطقه در مواجهه با تهدیدات احتمالی  اتحاذ گردیده است.

 

ارسال ناو هواپیمابر ، ناو آمریکایی یو اس اس نیمیتز به خانه به ساحل غربی ایالات متحده با این ایده که برای بازدارندگی ایران نیاز به نمایش نیرو است ، مغایرت دارد. این ممکن است منعکس کننده شکاف در تشکیلات دفاعی در مورد اینکه آیا ایران تهدیدی جدی برای حمله در روزهای پایانی دولت ترامپ است یا خیر باشد.

میلر در اعلام تصمیم ارسال نیمیتز به خانه ، هیچ اشاره ای به ایران نکرد.

این در حالیست که در اوایل این هفته ، یک افسر نظامی آمریکایی نزدیک به اوضاع به خبرنگاران گفت که ایالات متحده علائمی را شناسایی کرده است که نشان می دهد  مقدمات حمله احتمالی به اهداف آمریکا یا متحدانش  در عراق یا سایر مناطق خاورمیانه فراهم شده است. این افسر که خواست نامش فاش نشود و در مورد ارزیابی های داخلی صحبت کند ، گفت ، این دلیل اعزام دو بمب افکن B-52 از ایالات متحده به پرواز کوتاه مدت چهارشنبه در خلیج فارس بود.

 دونالد ترامپ  اخیراً به "پچ پچ" اشاره کرده است که ایران ممکن است حمله کند. چند روز پس از حمله موشکی 20 دسامبر توسط گروه های شبه نظامی به محوطه سفارت آمریکا در بغداد ، ترامپ با انتشار توئیتی اعلام کرد ایران مورد توجه قرار گرفته است.

"برخی توصیه های بهداشتی دوستانه به ایران: اگر یک آمریکایی کشته شود ، من ایران را مسئول می دانم. فکر کنید ، "ترامپ در 23 دسامبر نوشت. وی افزود ،" ما صدای حملات اضافی علیه آمریکایی ها را در عراق می شنویم. 

نگرانی های ایالات متحده با نزدیک شدن به 3 ژانویه سالگرد حمله هوایی آمریکایی منجر به کشته شدن فرمانده ارشد ایران ، ژنرال قاسم سلیمانی بود. ایران در ابتدا با حمله موشک بالستیک به پایگاه نظامی در همسایگی عراق که منجر به دهها مصدومیت در اثر حمله مغزی شد اما در بین سربازان آمریکایی کسی کشته نشد ، مقابله به مثل کرد. اما مقامات آمریكایی نگران هستند كه ایران احتمالاً قصد دارد مقابله به مثل كند.

از زمان اعزام ناو هواپیمابر یو اس اس آبراهام لینکلن در ماه مه 2019 در میان نگرانی هایی که ایران قصد دارد به منافع آمریکا در منطقه حمله کند ، ایالات متحده حضور ناو هواپیمابر خود را تقریباً مداوم حفظ کرده است. ایالات متحده همچنین هواپیماهای حمله زمینی دیگری را اعزام و حضور مجدد نیروهای خود را در عربستان سعودی برقرار کرد.

نیمیتز در ماه آوریل از ایالات متحده مستقر شد و قرار بود قبل از پایان سال بازگردد. در اوایل دسامبر ، بازگشت برنامه ریزی شده آن ، به دلیل نگرانی در مورد تهدیدهای احتمالی ایران ، به تعویق افتاد و اخیراً دستور داده شد كه پشتیبانی از سواحل سومالی را برای انتقال نیروهای آمریكایی به خارج از كشور فراهم كند.

به گزارش ایران زمین عقب نشینی آمریکادر اقدام به کاهش  قوا در خلیج فارس سوای احتمال تاکتیکی بودن این تصمیم ،پیشتر نشان از هراس بی پایان دولتمردان این کشور از تبعات اقدام ناجوانمردانه  خود در ترور شهید سلیمانی دارد.پیام ها واظهارات مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی ایران در مورد محفوظ بودن حق انتقام در لسان رجال کشوری ولشکری بالاخص مقام معظم رهبری مدظله العالی خود بیانگررعایت جانب احتیاط در جبه مقابل برای اجتناب از هر گونه اشتباه محاسباتی جبران ناشدنی و دقت در تحلیل اظهارات طرف ایرانی دارد.   

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!