جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۲:۰۳
رفاه و تعاون - کد خبر : 10069
دوشنبه، ۱۷ خرداد، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

عدم پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی و ارایه طرح های بی اساس

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با اشاره به طرح خارج کردن این سازمان از انحصار گفت: مسئولان اتاق بازرگانی درباره تامین اجتماعی طرح های بی اساس ارایه می کنند. در صورت عدم پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی، این سازمان تا سال ۱۴۰۴ به مرز ورشکستگی خواهد رسید.

عدم پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی و ارایه طرح های بی اساس
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از باشگاه خبرنگارارن جوان، علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران در گفت‌وگو با رسانه ها، درباره خارج کردن سازمان تأمین اجتماعی از انحصار، اظهار کرد: در اتاق بازرگانی طرح‌هایی ارائه می‌شود مبنی بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی را از انحصار خارج و با اداره دارایی و مالیات ادغام کنند.
 
او با اشاره به اینکه مسئولان اتاق بازرگانی نمی‌توانند قیمت مرغ، گوشت و... را کنترل کنند، گفت: اما در ارتباط با سازمان تأمین اجتماعی که ۴۳ میلیون نفر را تحت پوشش دارد، طرح‌های بی اساسی ارائه می‌دهند.
 
وی با تاکید بر بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی، افزود: براساس برنامه ششم توسعه دولت مکلف به تخصیص اعتبار ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای متناسب‌سازی یا اقدام برای تامین آن شد. همچنین دولت مکلف است برای رفع موانع موجود چاره‌ای بیاندیشد که متاسفانه تاکنونی اقدامی صورت نپذیرفته است.
 
رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با بیان اینکه اگر در سازمان تأمین اجتماعی مشکلاتی وجود دارد به دلیل عدم اجرای صحیح قوانین است، افزود: ۱۶ صندوق بیمه داریم که طبق گزارش‌های مجلس شورای اسلامی، ۱۵ مورد از آن‌ها به جز تأمین اجتماعی همه ورشکسته هستند و با بی تدبیری سعی دارند این صندوق را نیز ورشکسته کنند.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه حدود ۲۶ قانون توسط کارفرمایان اعمال شده است؛ به عنوان مثال کارگاه‌های زیر پنج نفر بیمه پرداخت نمی‌کنند و مشمول قانون کار نیز نمی‌شوند و ماده ۱۰ صنایع نوسازی را تصویب کردند که افراد بالای ۲۵ سال سابقه کار می‌توانند خود را بازنشسته کنند و شامل دریافت حقوق شوند، منتهی ۵۰ درصد از آن را دولت و ۵۰ درصد دیگر را کارفرما پرداخت می‌کند.
 
دهقان کیا افزود: بر اساس قانون تأمین اجتماعی که از سال ۵۴ تصویب شده است، باید ۳ درصد از حق بیمه توسط دولت، ۷ درصد بیمه شده و ۲۰ درصد توسط کارفرما به عنوان سرانه به تامین اجتماعی پرداخت شود که متاسفانه دولت این پول را پرداخت نکرد، همچنین ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مهمان بر سر سفره تامین اجتماعی آورده شدند که بر همین اساس دولت در سال گذشته باید ماهانه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کرد.
 
وی افزود: این مبالغ نه تنها هنوز توسط دولت پرداخت نشده ، بلکه میزان آن به ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در ماه هم رسیده و به نوعی دولت دست در جیب سازمان تأمین اجتماعی کرده است.
 
رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با توجه به ماده ۲۶ قانون اساسی،مبنی بر اینکه « دولت موکلف است به آحاد مردم خدمات درمانی، بازنشستگی، از کار افتادگی و... ارائه دهد»، گفت: اما نمی‌دانیم با چه مجوزی از اموال بازنشستگان و بیمه شدگان، مهمان بر سر این سفره می‌آورد که اگر این رویه ادامه پیدا کند تا سال ۱۴۰۴ سازمان تامین اجتماعی به مرز ورشکستگی می‌رسد. دولت اگر این ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی خود را پرداخت می‌کرد، سازمان تأمین اجتماعی دچار مشکل نمی‌شد، چرا که با آوردن این مهمانان، سازمان در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان خود دچار مشکل شده است و با پرداخت به موقع این بدهی‌ها سازمان می‌توانست سرمایه‌گذاری‌های لازم برای افزایش منابع خود را انجام دهد.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه با ارائه طرح‌های نسنجیده کارفرما‌یان را تحت فشار قرار می‌دهند و آن‌ها نیز مجبور می‌شوند کارگران را زیر فشار ببرند، لذا تقاضا داریم زمانی که طرحی ارائه می‌شود تمام جوانب آن بررسی شود تا این صندوق را مانند صندوق‌های دیگر به سمت ورشکستگی نکشانند، چرا که دولت توان ارائه خدمات به آحاد این مجموعه را ندارد.
 
دهقان کیا با بیان اینکه متاسفانه دولت از صندوق تأمین اجتماعی برداشت و به صندوق‌های دیگر کمک می‌کند اظهار داشت: از سال ۸۳ شورای عالی تأمین اجتماعی را حذف کردند و هیات امنایی متشکل از ۹ نفر که ۶ نفر از اعضای آن را دولت تشکل می‌دهد، به وجود آوردند.
 
رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران خاطرنشان کرد: دولت از لحاظ تأمین منابع مالی هیچ نقشی در این سازمان ندارد و فقط باید ناظر باشد که متاسفانه این طور نیست و این امر مهم است تا با تدابیر لازم و پرداخت بدهی‌ها به سازمان تأمین اجتماعی، آن را تا مرز ورشکستگی نرسانند.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار رفاه و تعاون
پربیننده‌ترین اخبار رفاه و تعاون
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!