جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۲:۳۳
سیاست - کد خبر : 8711
سه شنبه، ۲۴ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

طرح قانون انتخابات ریاست جمهوری اصلاح شد

این قانون از زمان تصویب لازم الاجرا است.

طرح قانون انتخابات ریاست جمهوری اصلاح شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه شنبه 24 فروردین قوه مقننه ، در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران ، با اصلاح چند ماده این طرح جهت تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت ریئسه مجلس اصلاحیات کمیسیون را به شرح زیر قرائت کرد که تمامی آنها با موافقت بیش از دو سوم نمایندگان به تصویب رسید.

با توجه به اصلاح تبصره (1) ماده (1) اصلاح ماده(35) این قانون و همچنین تبصره ماده (2) موضوع اصلاح ماده 35 مکرر 1 ایراد شورای نگهبان و همچنین جز (7) بند (ب) ماده (35) قانون موضوع (1) به دو جزء به شرح زیر تفکیک شده و شماره اجزای بعدی به شرح زیر اصلاح شد: 7- عدم سوء سابقه امنیتی 8- عدم وابستگی به گروه های غیرقانونی.

در تبصره (2) ماده 35 موضوع ماده (1) با توجه به اصلاح به عمل آمده در جز (7) بند (ب) ماده (11) و (12) اصلاح می شود و یک سطر به ماده 35 مکرر 1 موضوع ماده 2 به شرح زیر اصلاح می شود.

ماده 35 مکرر 1- شورای نگهبان در اجرای مصوبه مورخ 20 دی 96 این شورا در خصوص تعریف و اعلام معیارها و در شرایط لازم برای تشخیص رجال مذهبی ، سیاسی و مدیر و مدبر بودن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری موضوع بند (5-10) سیاست های کلی انتخابات موارد زیر را مدنظر قرار دهد: 2- در جز 3 بند الف ماده 2 عبارت "مذهب جعفری اثنی عشری" جایگزین "مذهب تشیع" می شود. 3 – در جز 3 بند ب ماده 2 قانون واژه "جریان های " قبل از واژه "غربگرا" اضافه می شود.

ماده (11) به شرح زیر اصلاح می شود: یک تبصره به ماده (59) قانون به شرح زیر الحاق می شود: وزارت اصلاعات ، سازمان اثلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، سازمان بازرسی کل کشور ، دیوان محاسبات کشور و سایر مراجع ذیصلاح مکلفند ظرف مدت 15 روز از تاریخ درخواست شورای نگهبان مدارک و سوابق داوطلبان ریاست جمهوری را به صورت کامل و مستند ارائه کند و تاخیر ، مخل به کشف صلاحیت ها ، تخلف از اجرای حکم این ماده توسط هر یک از مقامات و کارمندان دستگاه های ذکر شده مستوجب یکی از مجازات های تعزیری در ذیل موضوع ماده (19) قانون مجازات های اسلامی مصوب اول اردیبهشت ماه 92 در دادگاه ها است، این قانون از زمان تصویب لازم الاجرا است.  

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!