جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۰:۴۴
مجلس - کد خبر : 15656
يكشنبه، ۲۴ بهمن، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

طرح جامع مجلس برای ساماندهی سربازی بررسی می شود

هنوز بررسی های ما درباره طرح مذکور نهایی نشده است و باید طرحی جامع و کامل در کمیسیون به تصویب برسد و سپس به صحن مجلس ارائه شود.

طرح جامع مجلس برای ساماندهی سربازی بررسی می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون سربازی در مجلس، اظهار داشت: طرح جامعی از طرف نمایندگان درباره ساماندهی خدمت سربازی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شده که در حال بررسی است.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حال بررسی این طرح با حضور نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی است و نظر آنان درباره این طرح اخذ شده است، مفاد این طرح بیشتر شامل مشمولان غایبی است که سن اعزام به خدمت آنها سپری شده یا بیش از ۴۰ سال است که در خارج از کشور سکونت دارند. این گروه از مشمولان باید تعیین تکلیف شوند و با اتخاذ راه حل هایی بتوانند خدمت سربازی را خریداری کنند.

حیدری در ادامه تصریح کرد: هنوز بررسی های ما درباره طرح مذکور نهایی نشده است و باید طرحی جامع و کامل در کمیسیون به تصویب برسد و سپس به صحن مجلس ارائه شود.

وی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مبنی بر اینکه مشمولان متاهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای ۳۰ سال سن دارند، در سال آینده می توانند کارت معافیت را به صورت رایگان دریافت کرده و معاف شوند، گفت: حتما باید شرایطی برای این افراد فراهم شود که بتوانند کارت پایان خدمت دریافت کنند.

البته نباید این مصوبه استمرار داشته باشد و افراد را تشویق کند که به خدمت سربازی نروند، در صورتی که این مصوبه در صحن مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد، باید دولت و ستاد کل نیروهای مسلح در آئین نامه اجرایی آن محدودیت هایی را در نظر گیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت : برای مثال باید قید شود که این مصوبه تا پایان سال ۱۴۰۱ لازم الاجراست و برای سال های بعد ادامه نخواهد یافت، اگر تصویب این قانون بدون در نظر گرفتن محدودیت زمانی باشد، بسیاری از افراد به سربازی نمی روند تا در آینده کارت معافیت رایگان بگیرند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!