چهارشنبه، 19 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 8th of May 2024
۰۳:۳۰
يكشنبه، ۱۱ دي، ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

طراحی موشک توسط ژاپن با برد 3000 کیلومتری

وزارت دفاع ژاپن در یک گزارشی خبر از طراحی و ساخت موشکی با برد 3000 کیلومتر داد.

طراحی موشک توسط ژاپن با برد 3000 کیلومتری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، خبرگزاری کیودو ژاپن در روز شنبه 10 دی ماه و به نقل از یک منبع معتبر اطلاع داد که وزارت دفاع ژاپن در حال طراحی و ساخت موشکی با برد 3000 کیلومتر است و به احتمال خیلی زیاد در دهه 2030 از آن رونمایی کرده و در ژاپن آن را مستقر می کند.

خبرگزاری کیودو در ادامه این گزارش گفت : دولت ژاپن سعی دارد با مستقر کردن موشکی با برد 2000 کیلومتر تا اوایل دهه 2030 و همینطور موشک مافوق صوتی با برد 3000 کیلومتر تا حدود سال 2035 خود را از نظر موشکی تا جای ممکن تجهیز کند. این موشک ها باید قابلیت هدف گیری در هر نقطه از خاک کره شمالی و چین را داشته باشند.

همچنین گفتنی است که ژاپن در ماه جاری میلادی، بزرگ‌ترین برنامه تقویت نظامی خود از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون را با هزینه‌ ای بالغ بر 320 میلیارد دلار رونمایی کرد. پیشتر نیز اعلام شده بود این کشور با ایتالیا و انگلیس قراردادی مبنی بر ساخت و طراحی جنگنده های نسل جدید را به امضا رسانده و این سه کشور در نظر دارند جنگنده ای بسازند که از اف-35 آمریکایی نیز پیشرفته تر باشد.

ژاپن قصد دارد با خرید بهترین و پیشرفته ترین سامانه های موشکی و همچنین طراحی و ساخت انها خود را مسلح کند ،چرا که در این منطقه آنها با وجود کشور هایی مانند چین و کره شمالی مدام در حال تنش هستند و با توجه به وقوع جنگ میان اوکراین و روسیه ، این احتمال می رود که جنگ در این منطقه آغاز شود از سویی کره شمالی با تهدید کره جنوبی ، ژاپن و همچنین ناو های جنگی امریکا در اقیانوس آرام قصد عقب راندن انها را دارد آاین کشر در روز های اخیر رزمایش ها و آزمایش های موشکی زیادی را انجام داده که باعث التهاب در این منطقه شده است.

از سوی دیگر چین نیز با خودمختار بودن تایوان مخالفت کرده و مدت هاست می خواهد این منطقه را به کشور خود اضافه کند همین موضوع سرآغاز درگیری های سیاسی ، تجاری بین کشور های چین و آمریکا شده و آنها مدام از این طریق برای یکدیگر رجز خوانی می کنند.

در حال حاضر کشور های حامی آمریکا در اروپا ، شرق و غرب آسیا همگی در حال خرید تجهیزات و تسلیحات نظامی هستند و مدام در شیپور جنگ می دمند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 19 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!