شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۲:۳۶
اجتماعی - کد خبر : 7605
دوشنبه، ۱۱ اسفند، ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

ضرورت افزایش مستمری مددجویان ؛ مبلغ پرداختی کنونی کم است

کمک به نیازمندان وظیفه دولت و جزو حقوق ملت است اما دولت به عنوان مجری قانون اساسی، مفاد اصل 21 و 29 قانون اساسی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و پوشش عمومی تامین اجتماعی را نقض می کند

ضرورت افزایش مستمری مددجویان ؛ مبلغ پرداختی کنونی کم است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با اشاره به ضرورت حمایت دولت از نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی از میزان مستمری پرداختی به مددجویان انتقاد کرده و آن را اندک دانست.

سید حسن موسوی چلک با انتقاد از میزان پائین مستمری پرداختی به مددجویان نهادهای حمایتی ، اظهار داشت: پرداخت مستمری ماهانه 600 هزار تومان به یک خانواده 5 نفره در حد یک شوخی است و نیازی از آنان حل نمی کند. ما فقر را تحت پوشش نهادهای حمایتی برده ایم اما توانمندسازی به خوبی انجام نشده است. درواقع تعریف درستی از توانمندی در سازمان های حمایتی کشور وجود ندارد، برای توانمندی صحیح فقرا خیلی تغییرات باید صورت گیرد و تنها راه چاره در این راستا، اعمال نظام چندلایه تامین اجتماعی است.

وی با عنوان اینکه افراد نیازمند باید بر حسب نیاز و شرایط بدون وابستگی به نهادهای حمایتی ، مساعدت اجتماعی دریافت کنند، افزود:

براساس قانون احکام دائمی برنامه های توسعه ای ، وزارت رفاه مسئولیت این کار را برعهده دارد. مجلس قانون حمایت از زنان سرپرست خانوار را در سال 71 تصویب کرد، مشمولان این قانون مشخص شده و در حال حاضر تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد هستند. دولت بر همین اساس در بودجه سالانه مبلغی را به این حوزه تخصیص می دهد اما به دلیل عدم اختصاص بودجه کافی، مددجویان خدمات مناسبی دریافت نمی کنند.

موسوی با تاکید بر ضرورت کمک های موردی نهادهای حمایتی به مددجویان ، گفت:

آیا کمیته امداد با بضاعت فعلی می تواند به بیش از 1.5 میلیون خانوار تحت پوشش خود خدمات موردی ارائه دهد و پاسخگوی تمام نیازهای جامعه هدف خود باشد؟. در این زمینه لازم است دولت و مجلس حمایت بیشتر از نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی داشته باشند.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با عنوان اینکه دولت با این برون سپاری از وظیفه خود در قبال فقرا شانه خالی می کند، اظهار داشت:

کمک به نیازمندان وظیفه دولت و جزو حقوق ملت است اما دولت به عنوان مجری قانون اساسی، مفاد اصل 21 و 29 قانون اساسی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و پوشش عمومی تامین اجتماعی را نقض می کند.  

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!