چهارشنبه، 19 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 8th of May 2024
۱۴:۲۷
بین الملل - کد خبر : 6547
پنجشنبه، ۰۲ بهمن، ۱۳۹۹ - ۸:۰۰

صدور نخستین دستورات بایدن

بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین روز کاری خود در راستای لغو اقدامات رئیس‌جمهور سابق این کشور ۱۷ دستور اجرایی را امضا کرد.

صدور نخستین دستورات بایدن

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا چندین ساعت پس از مراسم تحلیف، برای آغاز نخستین روز کاری خود وارد دفتر خود در کاخ سفید شد.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، در نخستین روز کاری بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، وی در راستای لغو اقدامات رئیس‌جمهور سابق این کشور  ۱۷ دستور اجرایی را امضا کرد.

می‌توان به تعدادی از مهم‌ترین این دستورات که شامل لغو ممنوعیت مسافرتی و مهاجرتی از کشورهای دارای اکثریت مسلمان، بازگشت به توافق آب‌وهوایی پاریس، اجباری شدن استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و پایان وضعیت اضطراری در مرز آمریکا-مکزیک می‌شوند،اشاره کرد.

بایدن در حالی که این دستورات را امضا می‌کرد، خطاب به رسانه‌ها اعلام کرد: امیدوارم دستوراتی که امضا کردم، مسیر مبارزه با همه‌گیری کووید۱۹ و تغییرات اقلیمی را تغییر دهد.

بایدن در مورد یادداشتی که ترامپ روی میزش گذاشته بود گفت: ترامپ برای من یک نامه بسیار دوستانه نوشته بود، اما تا قبل از اینکه با او صحبتی داشته باشم، جزئیات نامه را نمی‌گویم.

به گزارش خبرنگار شبکه سی‌بی‌اِس،بایدن دستورات اجرایی را با خودکارهای معمولی صادر کرد درست بر خلاف ترامپ که در دوران ریاست جمهوری‌اش دستورات اجرایی را با یک ماژیک مشکی بزرگ امضا می‌کرد.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل نیز در پاسخ به دستور بایدن در رابطه با بازگشت آمریکا به توافق پاریس گفت: من به گرمی از تصمیم رئیس‌جمهور بایدن برای عضویت دوباره در توافق پاریس درباره تغییرات اقلیمی استقبال می‌کنم.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 19 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!