جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۱:۴۲
ورزشی - کد خبر : 4475
سه شنبه، ۲۷ خرداد، ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

صحبت های جنجالی قاضی‌زاده هاشمی راجب قرارداد ویلموتس و فدراسیون فوتبال

دانستن حق مردم است و این قرارداد هم قرارداد نظامی و امنیتی نیست که محرمانه باشد

صحبت های جنجالی قاضی‌زاده هاشمی راجب قرارداد ویلموتس و فدراسیون فوتبال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از تسنیم، احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مجلس شورای اسلامی که قرارداد مارک ویلموتس را در فراکسیون ورزش مجلس بررسی می کند، میهمان برنامه تلویزیونی بود. در ابتدای این برنامه اشاره شد که هفته گذشته مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال شرط کرده بود تا هیچ مهمانی به صورت حضوری یا تلفنی در برنامه نباشد که قاضی زاده هاشمی با اشاره به این مسئله اظهار داشت: شنبه هفته گذشته دعتونامه ای را برای حضور در برنامه دریافت کردم که شرتیط مهیا نشد، دوستان صحبت های خود را مطرح کردند که الان درباره آنها صحبت خواهیم کرد. 

در ابتدای برنامه قرار شد تا نظرات مردمی راجب صحبت های مهدی تاج پخش شود که قاضی زاده در کنایه به صحبت های هفته گذشته تاج که حاضر به پاسخگویی به سوالات مردم نشده بود گفت: مردم ولی نعمت ما هستند و بهتر است صحبت های آنها شنیده شود. 

قرارداد ویلموتس بیشتر از کارلوس کیروش است

وی درخصوص رقم قرارداد ویلموتس اظهار داشت: رقم این قرارداد خوب نیست و ویلموتس پیش از این در ساحل عاج حدود 600 هزار یورو قرارداد داشت و ماهانه 50 هزار یورو می گرفت. او اخراج شد و بعد از چند ماه بیکاری به ایران آمد، ویلموتس در مارکت های اروپایی رقمی در حدود 600 تا 800 هزار یورو ارزش گذاری شده است و حالا گفتند با توجه به شرایط آسیا و منطقه باید افزایش قیمت داشته باشد. اولین نفری بودم که راجب قرارداد ویلموتس اطلاع رسانی کردم که 3 میلیون دلار است که معادل آن همین رقم می شود و در شرایط پاداش هایی که درنظر گرفته شده حتی رقم قرارداد او بیشتر از کارلوس کیروش بود، باتوجه به کارنامه ضعیفی که داشت.

قاضی زاده هاشمی درباره شائبه دلالی این قرارداد گفت: سوالات مختلفی وجود دارد که چرا این مربی و چرا با این رقم قراداد و چرا باید یک موسسه فرهنگی در هلند مربی معرفی کند یا اصلا سوال اینجاست چرا این شرکت در هلند مربی بلژیکی و اسپانیایی معرفی کرد و مربی هلندی معرفی نکرد؟. در آخر هم گفته شد که حتی این شرکت هم دور زده شده و این علامت سوال ها را بیشتر می کند. بعد از مطرح شدن نام این مربی نام ایجنت ها مطرح شد که اتفاق صحبت از شخصی شد که قبلا هم در ایران بوده است. افراد گمنامی که در زمان کیروش اطراف تیم ملی بودند در زمان ویلموتس هم بوده و حتی در زمان پرداخت پول حضور داشتند.

دانستن حق مردم است و قرارداد محرمانه نیست

نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا منظور او "بهروز زنجانی" است گفت: بله، حالا کار ندارم که او تاجر شکر است یا نه. جالب است که در تمام نقاط دنیا کنار آقای تاج بود و می گویند چون ویزای شنگن داشته و فرصت نداشتیم، با این فرد به مذاکره ویلموتس رفتیم. این فرد زمان پرداخت 2 میلیون دلار به ویلموتس در ترکیه کنار ویلموتس بوده و سوال اینجاست که آیا فدراسیون فوتبال امور بین الملل و قرارداد ندارد؟ آیا یک نفر از هیئت رئیسه که قرارداد را امضا کرده نمی توانست آنجا باشد؟. در بروکسل و هنگام مذاکرات، آیا مذاکره کننده های کشور ما در وزارت امور خارجه که در اروپا هستند نمی توانستند به فدراسیون کمک کنند و آیا کمک کردن را دریغ کرده بودند که آقای تاج با "بوروس" به بلژیک رفت. دانستن حق مردم است و این قرارداد هم قرارداد نظامی و امنیتی نیست که محرمانه باشد. 

قاضی زاده هاشمی در خصوص شکایت صورت گرفته از سوی ویلموتس و وکلایی که آن قرارداد را پیگیری می کنند گفت: ما آرزو داریم تیم وکلای سوئیسی و ایرانی که به آن اضافه شدند پیروز شوند. یک رای اولیه و اعتراضی صادر شده که وکلای ایرانی بعد از آن اضافه شدند، حال سوال ما این است که چطور این پرونده به سمت ما کشیده شده است؟. ویلموتس همسری دارد که وکیل قدرتمند پارلمان بلژیک است و وکیل کیفری نیست، اما با وکلای مختلف در ارتباط است. ما گفتیم او تیم وکلای قوی دارد که همسر او در راس آنها است. اما گفتند نه و اینطور نیست.

برای آب رسانی یک روستا هم مجوز لازم است

نماینده مجلس با اشاره به این که حتی برای پروژه آب رسانی به یک روستا هم باید مجوز گرفته شود و موافقت های وجود داشته باشد تا بودجه برای آن تامین شود گفت: ما باید به همه مردم پاسخگو باشیم، چرا این منبع مالی گسترده باید برود، درحالی که بخشی از مردم کشور ما حتی برای آب رسانی مشکل دارند. چرا این پول را فدراسیون فوتبال و بیت المال باید بدهد؟ آقایان که املاک زیادی در داخل کشور و حتی اروپا دارند که باید خودشان این پول و حتی آن 2 میلیون یورو را پرداخت کنند. به طوری که درس عبرتی برای آیندگان باشد، چرا نباید با یک مربی داخلی، مربی ارزان قیمت خارجی یا حتی مربی خارجی که از فوتبال ایران شناخت دارد قرارداد ببندیم؟. قطعا در مجلس یازدهم نمایندگانی داریم که فسادستیز هستند و با کسی تعارف ندارند، برای حقوق این ملت و آینده انقلاب پای حقوق ملت ایستاده ایم و با کسی تعارف نداریم. 

کفاشیان بازنشسته است و منع قانونی دارد

وی در مورد بازگشت علی کفاشیان گفت: دوره هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در اردیبهشت ماه به پایان رسیده و حالا فدراسیون در نقشه راهی که دارد باید تا 15 مهرماه با تغییر اساسنامه، انتخابات را برگزار کند و مجمع باید تا 20 روز یک ماه آینده برگزار شود. در این شرایط، آیا جا به جایی ضرورت دارد، قرار است برای سه ماه باشد یا به سه سال تبدیل می شود؟. آیا قصد عوض کردن مسیر فوتبال را دارند؟، کفاشیان بازنشسته بوده و منع قانونی دارد و اگر گفتیم فدراسیون فوتبال باید نهاد عمومی غیردولتی باشد، برای رعایت همین قوانین بود.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: در عراق با وجود فساد مالی در فوتبال تعلیق صورت نگرفت و کمیته عادی سازی شکل گرفت، اما این عده می خواهند با "لولوی" کمیته عادی سازی همه را بترسانند تا برای خودشان زمان بخرند. به نظرم فیفا از خیلی مسائل ما خبر ندارد و اگر بخواهد این مسائل و شفافیت های مالی و پرونده های قضائی را ببیند، اوضاع آقایان اینطور نخواهد بود. آنطور هم که می گویند، فیفا هیچ مشکلی با قوانین داخلی کشور ما ما ندارد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!