جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۷:۳۷
نظامی بین الملل - کد خبر : 16088
شنبه، ۲۱ خرداد، ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

شیوع وبا در ماریوپل؛ اوکراین سلاح های بیشتری می خواهد

در حالی که نیروهای مسلح روسیه شرق اوکراین را مورد حمله قرار دادند، اوکراین از کشورهای غربی برای تحویل سریعتر تسلیحات و حمایت بشردوستانه برای مبارزه با شیوع فزاینده بیماری های کشنده درخواست کمک کرد.

شیوع وبا در ماریوپل؛ اوکراین سلاح های بیشتری می خواهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، در سیویرودونتسک، شهر کوچکی که به کانون پیشروی روسیه در شرق اوکراین و یکی از خونین‌ترین نقطه‌های درگیری در جنگ تبدیل شده است، درگیری‌های شدید بیشتری گزارش شده است.

به نقل از رویترز، مقامات اوکراینی می گویند که جنگ در شرق، جایی که روسیه توجه خود را متمرکز کرده است، اکنون در درجه اول یک نبرد توپخانه ای است که در آن کیف به شدت مورد حمله قرار گرفته است. این بدان معناست که جریان رویدادها تنها در صورتی می تواند تغییر کند که واشنگتن و دیگران به وعده های خود مبنی بر ارسال تسلیحات بیشتر و بهتر از جمله سیستم های موشکی عمل کنند.

وادیم اسکیبیتسکی، معاون رئیس اطلاعات ارتش اوکراین به روزنامه بریتانیایی گاردین گفت: «این یک جنگ توپخانه ای است. اکنون همه چیز به آنچه (غرب) به ما می دهد بستگی دارد. اوکراین یک قطعه توپ در برابر 10 تا 15 توپ روسی دارد.»

اشپیگل روز جمعه گزارش داد، آلمان که یکی از بزرگترین تامین کنندگان تسلیحات از زمان حمله روسیه به اوکراین بوده است و اکنون به دلیل کندی در تامین تسلیحات سنگین مورد نیاز کیف مورد انتقاد قرار گرفته است، قصد دارد قوانین خود را در مورد صادرات تسلیحات بازنگری کند تا تسلیح کشورهایی مانند اوکراین را آسان تر کند.

 

وبا

در جنوب، شهردار ماریوپل گفت که سیستم های بهداشتی نابود شده و اجساد در خیابان ها در حال پوسیدن هستند.

وادیم بویچنکو به تلویزیون ملی گفت: شیوع اسهال خونی و وبا وجود دارد. جنگی که بیش از 20000 نفر را کشته؛ متأسفانه، با شیوع این بیماری ها، هزاران شهروند دیگر را قربانی خواهد کرد.» وی همچنین افزود که برخی از چاه های آب به اجساد آلوده شده اند.

بویچنکو از سازمان ملل متحد و کمیته بین المللی صلیب سرخ خواست تا یک کریدور بشردوستانه ایجاد کنند تا به ساکنان باقی مانده اجازه دهد تا شهر را که اکنون تحت کنترل روسیه است، ترک کنند.

آژانس غذای سازمان ملل متحد در تصویری از تأثیر گسترده‌تر جنگ گفت که کاهش صادرات گندم و سایر کالاهای غذایی از اوکراین و روسیه می‌تواند باعث ایجاد گرسنگی مزمن برای 19 میلیون نفر دیگر در سراسر جهان در سال آینده شود.

 

در ویرانه ها

روسیه امیدوار است که تمام استان شرقی لوهانسک را به تصرف خود درآورد. روسیه از اوکراین می خواهد که این استان را به جدایی طلبان واگذار کند. این دو استان منطقه دونباس را تشکیل می دهند که مسکو از سال 2014 از شورش نیروهای نیابتی جدایی طلب حمایت می کند.

برای این منظور، کرملین نیروهای خود را در نبرد برای سیویرودونتسک، که در لوهانسک است، متمرکز کرده است.

نیروهای اوکراینی عمدتاً از مناطق مسکونی شهر خارج شده‌اند، اما موضع خود را در ساحل شرقی رودخانه سیورسکی دونتس حفظ کرده‌اند. نیروهای روسیه نیز از شمال و جنوب برای محاصره اوکراینی ها فشار می آورند، اما پیشرفت محدودی داشته اند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور روسیه گفت که روسیه تلاش می‌کند «مقاومت تمام شهرهای دونباس را بشکند».

او در سخنرانی شبانه خود گفت: «سیویرودونتسک، لیسیچانسک، باخموت، اسلویانسک، بسیاری، بسیاری دیگر. همه این ویرانه‌ها زمانی شهرهای شاد بودند.»

هر دو طرف می گویند که تلفات گسترده ای وارد کرده اند. رویترز نتوانست فورا گزارش های میدان نبرد را تأیید کند.

الکسی آرستویچ، مشاور زلنسکی، تخمین زد که ارتش روسیه به طور متوسط پنج تا شش برابر بیشتر از طرف اوکراینی سرباز از دست می دهد.

آرستویچ در مصاحبه‌ای با شبکه‌های اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا ارتش اوکراین 10000 مبارز را در 100 روز اول جنگ از دست داده است، گفت: "بله، چیزی شبیه به آن عدد."

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در ماه فوریه آنچه را که «عملیات نظامی ویژه» خود در اوکراین می‌خواند، آغاز کرد و گفت که هدفش خلع سلاح و «بی هویتی» همسایه روسیه است. کیف و متحدانش آن را یک جنگ تهاجمی غیرقابل توجیه برای تصرف قلمرو می نامند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز شنبه تعهد واشنگتن به منطقه را با توجه به اقدامات روسیه تقویت کرد.

آستین در یک مجمع امنیتی آسیایی در سنگاپور گفت: «تهاجم روسیه به اوکراین زمانی اتفاق می‌افتد که سرکوبگران قوانینی را که از همه ما محافظت می‌کند زیر پا می‌گذارند. این پیش نمایشی از دنیای احتمالی هرج و مرج و آشفتگی است که هیچ یک از ما دوست نداریم در آن زندگی کنیم.»

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!