جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۹:۵۶
دفاعی نظامی - کد خبر : 16476
شنبه، ۱۲ شهريور، ۱۴۰۱ - ۸:۰۰

شناورهای تجسسی آمریکایی توسط نیروی دریایی ارتش متوقف شدند

ناوشکن جمهوری اسلامی ایران "جماران " نیروی دریایی ارتش در حین اجرای ماموریت برقراری امنیت و ایمنی کشتیرانی در دریای سرخ، دو شناور ویژه‌ی داده برداری آمریکایی را توقیف کرد.

شناورهای تجسسی آمریکایی توسط نیروی دریایی ارتش متوقف شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از روابط عمومی ارتش، ناوشکن جمهوری اسلامی ایران "جماران " در حین اجرای ماموریت برقراری امنیت و ایمنی کشتیرانی در دریای سرخ و مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی با چندین شناور ویژه‌ی داده برداری کوچک آمریکایی که در مسیر کشتیرانی بین المللی رها بود مواجه شده و از کنترل کننده این نوع تجهیزات خواست به این نوع رفتار و حرکت خاتمه داده و مسیر حرکت را تغییر بدهند.

این ناوشکن پس از مواجهه مجدد با این شناورها ناگزیر به توقف و کنترل شناورهای موصوف شد که بعد از اطمینان از امنیت دریانوردی، شناورهای فوق را رها نمود و از کنترل کننده این نوع تجهیزات خواست به این نوع رفتار و حرکت خاتمه داده و مسیر حرکت را تغییر بدهند، لکن مجدد با شناورها مواجه گردید و فرماندهی برای جلوگیری از حوادث احتمالی تروریستی نسبت به کنترل و توقف شناورها اقدام نموده و مانع از بروز حوادث پیش‌بینی نشده گردید.

پس از توقف و کنترل این شناورها و اطمینان از امنیت دریانوردی به تماس‌های مکرر ناوشکن نیروی دریایی ارتش پاسخی نداده و این شناورها خارج از کنترل در حال دریانوردی بودند و موجب ناامنی و به خطر افتادن ایمنی شناورهای در مسیر گردیده و احتمال انجام اقدامات تروریستی نیز متصور بود.

در راستای اطمینان از برقراری امنیت دریانوردی با رعایت نکات ایمنی و امنیتی، شناورهای فوق مجددا بازیافت و پس از بررسی های لازم و اطمینان از امنیت دریانوردی، شناورهای یاد شده با تصمیم فرمانده ناوشکن ایرانی در منطقه ای ایمن رها و توسط یگان های امریکایی دریافت و به آنها تفهیم گردید در خصوص امنیت دریانوردی مسئولیت پذیر باشند و از تکرار موارد مشابه خودداری نمایند.

جمهوری اسلامی ایران این موارد مغایر با امنیت و ایمنی دریانوردی را از طریق مراجع سیاسی و بین المللی پیگیری خواهد نمود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!