جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۸:۵۵
يكشنبه، ۱۴ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

شرکت 2500 خواننده و نوازنده در جشنواره موسیقی جوان

طبق آمار ارایه شده از شرکت‌کنندگان پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان حدود 2500 خواننده و نوازنده در گروه‌های مختلف سنی در این جشنواره حضور خواهند داشت.

شرکت 2500 خواننده و نوازنده در جشنواره موسیقی جوان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از خبرگزاری موج، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نوازنده وخواننده از سراسر کشور در پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان شرکت کرده اند. که بیشترین تعداد در قیاس با دوره‌های قبل است.
 
پس از پایان مهلت ارسال آثار به این جشنواره، فعالان موسیقی در پنج بخش «موسیقی دستگاهی»، « موسیقی کلاسیک »، «موسیقی نواحی»، «آفرینش در تکنوازی» و «آهنگسازی» آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند. 
 
هومان اسعدی دبیری جشنواره موسیقی جوان را برعهده دارد و استادان موسیقی کشور به صورت مجازی و در چهار بخش «موسیقی دستگاهی ایران»، «موسیقی کلاسیک»، «موسیقی نواحی ایران» و «آهنگسازی» مشارکت گسترده دارند.
 
این دوره از جشنواره شاهد حضور یک هزار و ۱۲۰ خواننده و نوازنده در بخش موسیقی دستگاهی، ۴۱۰ نوازنده در بخش موسیقی کلاسیک ، ۷۷۰ نوازنده و خواننده در بخش موسیقی نواحی ، در بخش آفرینش در تکنوازی ۶۰ نوازنده و در بخش آهنگسازی ۱۰۰ آهنگساز است.
 
در بخش «موسیقی دستگاهی ایران» خوانندگان و نوازندگان سازهای تار، تنبک، دف، سنتور، سه‌تار، عود، قانون، کمانچه، نی؛ در بخش «موسیقی کلاسیک» نوازندگان سازهای اُبوا، پیانو، ترومبون، ترومپت، فلوت، کلارینت، کنترباس، گیتار، ویلن، ویلنسل، ویولا، هورن و در بخش «موسیقی نواحی ایران» خوانندگان و نوازندگان سازهای زهی، بادی و کوبه‌ای از مناطق مختلف کشور به رقابت خواهند پرداخت.
 
پانزدهمین جشنواره ملی توسط انجمن موسیقی ایران و با همکاری بنیاد رودکی و حمایت دفتر موسیقی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در قالب سه گروه سنی «الف»، ۱۵ تا ۱۸ سال، (متولدین سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۵)، گروه سنی «ب»، ۱۹ تا ۲۳ سال، (متولدین سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱) و گروه سنی «ج»، ۲۴ تا ۲۹ سال، (متولدین سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶) برگزار می‌شود.
 
پانزدهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان با توجه به شیوع بیماری کرونا همانند سال گذشته به صورت مجازی برگزار می‌شود و اساتید برجسته موسیقی ایران در قالب هیئت داوران، داوری آثاررسیده از نیمه شهریورماه آغاز و با پایان داوری، اسامی منتخبین از سوی دبیرخانه جشنواره اعلام خواهد شد. 
 
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار موسیقی و هنر های تجسمی
پربیننده‌ترین اخبار موسیقی و هنر های تجسمی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!