جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۲۳:۱۰
ورزشی - کد خبر : 2343
چهارشنبه، ۳۰ بهمن، ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

شروع هیجان فوتبال در اروپا، لیورپول بعد از مدتها باخت و دورتموند به سختی پیروز شد

در ادامه دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی امشب تیم های تاتنهام و لایپزیگ در خانه تیم لندنی به مصاف هم خواهند رفت، والنسیا اسپانیا هم میهمان آتالانتای ایتالیا خواهد بود

شروع هیجان فوتبال در اروپا، لیورپول بعد از مدتها باخت و دورتموند به سختی پیروز شد


رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک هشتم نهایی شب گذشته آغاز شد، اتلتیکومادرید در ورزشگاه متروپولیتانو از لیورپول میزبانی کرد و دورتموند در سیگنال ایدونا پارک پذیرای پاریسن ژرمن بود. دو دیداری که با برتری تیم های میزبان همراه شد، کلوپ و شاگردانش که مدتها طعم باخت را نچشیده بودند بالاخره شکست خوردند و زنبور ها با درخشش ستاره جوان خود "ارلینگ هالند" 19 ساله مقابل تیم مربی سابق خود یعنی "توماس توخل" به پیروزی دشوار دست پیدا کردند.


شکست لیورپول در شبی که بهترین خط حمله اروپا شوتی به چارچوب نداشت


استادیوم متروپولیتانو شب گذشته میزبان دیدار حساس بین اتلتیکومادرید و لیورپول بود، تیم میزبان خیلی زود و در دقیقه 4 توسط "سائول نیگز" به گل رسید. پس از به ثمر رسیدن گل تیم اتلتیکو به بازی دفاعی که از "سیمئونه" انتظار می رفت روی آورد و لیورپول به سختی راه نفوذ پیدا می کرد، تیم میزبان در ضد حملات موفق به ایجاد موقعیت گلزنی خوبی شد که بی دقتی "آلوارو موراتا" این فرصت را از اتلتیکو گرفت. قهرمان فصل گذشته اروپا راهی برای رسیدن به دروازه اتلتیکو پیدا نکرد تا نیمه نخست با برتری شاگردان "ال چولو" به پایان برسد.


با آغاز نیمه دوم لیورپول به بازی هجومی روی آورد اما دفاع مستحکم اتلتیکو اجاز نفوذ به لیورپولی ها را نمی داد، در یکی از اندک موقعیت ها "محمد صلاح" با ضربه سر دروازه میزبان را تهدید کرد. در ادامه بازی "اوریگی" دیگر مهاجم کلوپ به میدان آمد تا شاید گره گشای گلزنی برای لیورپول باشد، شاگردان کلوپ تا پایان بازی فرصتی برای رسیدن به گل پیدا نکردند تا بعد از شکست مقابل ناپولی در دور گروهی این دومین باخت لیورپول در فصل جدید فوتبال اروپا باشد.


ستاره جوان دورتموند همچنان می تازد، برد زنبور ها مقابل مربی سابق


تیم بوروسیا دورتموند در استادیوم" سیگنال ایدونا پارک" میزبان پایسن ژرمن بود که هدایت ان را "توماس توخل" مربی سابق دورتموند بر عهده دارد. در نیمه اول هر دو تیم بازی هجومی ارائه دادند و موقعیت های خوبی ایجاد می شد، دورتموند با زوج "سانجو" و"هالند" و در سوی دیگر پاریسن ژرمن با "نیمار" و "امباپه" عملکرد خوبی برای تیم های خود داشتند. در این نیمه توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا نیمه مربیان برای نتیجه این دیدار تعیین کننده باشد.


در نیمه دوم دورتموند شروع بهتری داشت و در دقیقه 69 "ارلینگ هالند" ستاره 19 ساله زنبور ها روی اشتباه مدافعان حریف موفق شد گل اول را برای تیمش به ثمر برساند. اما خوشحالی تیم میزبان دوام چندانی نداشت و در دقیقه 76 نفوذ زیبای "امباپه"با گلزنی "نیمار"همراه شد تا کار به تساوی کشیده شود، ولی "هالند" بازهم درخشید و دو دقیقه بعد با شوتی دیدنی از پشت محوطه جریمه گل دوم خود و دورتموند را به ثمر رساند تا شاگردان "فاوره" برد ارزشمندی مقابل پاریسن ژرمن به دست آورند.


در ادامه دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی امشب تیم های تاتنهام و لایپزیگ در خانه تیم لندنی به مصاف هم خواهند رفت، والنسیا اسپانیا هم میهمان آتالانتای ایتالیا خواهد بود. دیگر دیدار های این مرحه هفته آینده برگزار می گردد که در مهم ترین بازی ها ، بارسلونا با ناپولی، رئال مادرید با منچسترسیتی، چلسی با بایرن مونیخ و یوونتوس با لیون مقابل هم قرار خواهند گرفت.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!