جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۲:۳۴
اروپا و آمریکا - کد خبر : 15153
يكشنبه، ۲۶ دي، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

شدت گرفتن کمبود مواد غذایی در ایالات متحده با افزایش بی سابقه آمار کرونا

تقاضای زیاد برای مواد غذایی همراه با افزایش هزینه های حمل و نقل و کمبود نیروی کار بر اثر شدت گرفتن امیکرون در این کشور، دور جدیدی از عقب ماندگی ها را در شرکت های مواد غذایی فرآوری شده و محصولات تازه ایجاد کرده است؛ که منجر به خالی شدن قفسه های سوپرمارکت ها و فروشگاه های بزرگ در سراسر ایالات متحده شده است.

شدت گرفتن کمبود مواد غذایی در ایالات متحده با افزایش بی سابقه آمار کرونا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، تولیدکنندگان محصولات فاسد شدنی در سراسر سواحل غربی آمریکا تقریباً سه برابر نرخ حمل و نقل قبل از شیوع کرونا را پرداخت می کنند تا کالاهایی مانند کاهو و انواع توت ها را قبل از فاسد شدن جابجا کنند. شای مایرز، مدیر عامل شرکت "Owyhee Produce" که پیاز، هندوانه و مارچوبه را در امتداد مرز آیداهو و اورگان کشت می کند، گفت تا زمانی که هزینه‌های حمل و نقل کاهش پیدا نکند، از ارسال پیاز به خرده‌فروشان خودداری خواهد کرد.

به نقل از رویترز، مایرز گفت که اختلالات زنجیره تأمین در سه هفته گذشته، ناشی از کمبود رانندگان کامیون و طوفان‌های اخیر مسدودکننده بزرگراه‌ها، علاوه بر افزایش قیمت‌ها، منجر به دو برابر شدن هزینه حمل‌ونقل برای تولیدکنندگان میوه و سبزیجات شده است. او افزود: «ما محصولات خود را معمولاً بین ساحل شرقی و ساحل غربی ارسال می کنیم. قبلاً این کار را با حدود 7000 دلار انجام می دادیم و امروز این جابجایی، با رقمی بین 18000 تا 22000 دلار، انجام می پذیرد.» 

شان کانولی، مدیر عامل شرکت سبزیجات منجمد "Birds Eye Conagra Brands" هفته گذشته به سرمایه گذاران گفت که عرضه از کارخانه های ایالات متحده ممکن است حداقل تا ماه آینده به دلیل اختلالات زنجیره تأمین مرتبط با سویه امیکرون، محدود شود.

اوایل این هفته، سانکاران، مدیر عامل آلبرستونز گفت که انتظار دارد سوپرمارکت های زنجیره ای با چالش های بیشتری در بخش زنجیره تامین طی چهار تا شش هفته آینده روبرو شوند؛ زیرا امیکرون تلاش ها را برای رفع شکاف های زنجیره تامین بی اثر کرده است.

خریداران در رسانه های اجتماعی از جایگاه خالی پاستا و گوشت در برخی از فروشگاه های والمارت شکایت کردند. یک فروشگاه در ایندیاناپولیس از مرغ پاک شد. یک فروشگاه Publix در پالم بیچ فلوریدا، فاقد حوله حمام و محصولات بهداشتی خانگی بود، در حالی که  Costco محدودیت های خرید کاغذ توالت را در برخی از فروشگاه های ایالت واشنگتن بازگرداند.

کتی دنیس، معاون ارتباطات و تحقیقات در انجمن برندهای مصرف کننده، گفت که انتظار نمی رود حداقل برای چند هفته دیگر وضعیت بهبود یابد و کمبود نیروی کار را علت این وضعیت عنوان کرد.

او گفت که صنعت کالاهای بسته بندی مصرفی حدود 120,000 کارگر را از دست داده است که از این تعداد فقط 1,500 شغل در ماه گذشته اضافه شد، در حالی که انجمن ملی خواربارفروشان گفت که بسیاری از اعضای فروشگاه های مواد غذایی آن با کمتر از 50 درصد ظرفیت نیروی کار خود مشغول به کار هستند.

خرده‌فروشان ایالات متحده اکنون با 12 درصد کمبود موجودی در مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، نظافت خانگی و محصولات بهداشت شخصی مواجه هستند. در حالی که این میزان در زمان‌های عادی 7 تا 10 درصد است.

انجمن برندهای مصرف کننده گفت که مشکل در مورد محصولات غذایی که سطح موجودی آن 15 درصد است، حادتر است.

یک توزیع کننده مواد غذایی در ایالات متحده، هفته گذشته گفت که دریافت منابع از تولید کنندگان مواد غذایی، به ویژه اقلام فرآوری شده مانند غلات و سوپ، سخت تر شده است.

در حالی که مردم برای جلوگیری از گسترش سویه امیکرون در خانه های خود هستند، همچنان به ذخیره‌سازی مواد غذایی ادامه می دهند.

در استرالیا، اپراتور فروشگاه زنجیره ای خواربارفروشی Woolworths Group هفته گذشته گفت که بیش از 20 درصد از کارکنان مراکز توزیع آن به دلیل کرونا از کار بیکار شده اند. در فروشگاه ها، ویروس حداقل 10 درصد از کارکنان را از کار انداخته است.

این شرکت، روز پنجشنبه، برای مقابله با کمبود نیروی کار، محدودیت دو بسته به ازای هر مشتری را در سراسر کشور، هم برای خرید حضوری و هم به صورت آنلاین بازگرداند.

در ایالات متحده، طوفان های برف و یخ اخیر که ترافیکی را برای ساعت ها در امتداد ساحل شرقی ایجاد کرد، همچنین تحویل مواد غذایی به فروشگاه های مواد غذایی و مراکز توزیع را با مشکل مواجه کرد. این تأخیرها در سراسر کشور مشاهده شد و ارسال میوه و سبزیجات با ماندگاری محدود را به تأخیر انداخت.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!