جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۳:۱۸
سیاست - کد خبر : 4760
دوشنبه، ۲۳ تير، ۱۳۹۹ - ۶:۰۰

شایعاتی چون فروش جزیره کیش و فروش نفت در توافق ایران و چین کذب است

وزیر امور خارجه درباره توافق همکاری ایران و چین و شایعاتی چون فروش جزیره کیش و فروش نفت ارزان ضمن رد این مباحث، آن را ناشی از غرض ورزی دشمنان درباره توسعه روابط ایران و چین دانست.

شایعاتی چون فروش جزیره کیش و فروش نفت در توافق ایران و چین کذب است

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار شد.

در همین زمینه، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با دعوت از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه برگزار شد و وزیر امور خارجه و معاونانش به ارائه آخرین اخبار و تحلیل ها درباره قطعنامه شورای حکام آژانس بین الملای انرژی اتمی و توافق جامع همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین پرداخت.

وی افزود: آقای ظریف در این جلسه با اشاره به روند تدوین پیش نویس توافق همکاری ۲۵ ساله با چین، اظهار داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران با چین یک روابط راهبردی بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل است. روند تدوین این سند با سفر آقای شی جینگ پینگ به تهران در سال ۱۳۹۴ آغاز شد و دو کشور در ان سفر تصمیم گرفتند نقشه راه بلندمدت دو کشور را طراحی کنند و این سند پس تبادل نظر طرفین هنوز در حال مذاکره است.

عمویی همچنین تصریح کرد: ‌وزیر امور خارجه در تشریح ابعاد این سند، بر لحاظ شدن منافع ملی در تدوین این سند تاکید کرد و شایعاتی چون فروش جزیره کیش و فروش نفت ارزان را رد کرد و ان را ناشی از غرض ورزی دشمنان توسعه روابط ایران و چین دانست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: در این جلسه، که اولین نشست مشترک کمیسیون و وزارت امور خارجه در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی بود، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به تشریح نظرات خود درباره این سند و سایر تحولات سیاست خارجی پرداختند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: رئیس کمیسیون هم این جمع بندی این جلسه، ضمن استقبال از شکل گرفتن فضای تعامل جدی و سازنده کمیسیون با دستگاه دیپلماسی، برای آمادگی کمیسیون برای بررسی بیشتر جزییات سند همکاری جامع چین و ایران تاکید کرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!