جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۳:۳۲
بین الملل - کد خبر : 2141
پنجشنبه، ۱۷ بهمن، ۱۳۹۸ - ۱:۰۰

سنای آمریکا دونالد ترامپ را تبرئه کرد

سنای آمریکا بعد از حدود دو هفته بحث دونالد ترامپ، رئیس جهور این کشور، را از اتهامات طرح شده در طرح استیضاح تبرئه کرده است.

سنای آمریکا دونالد ترامپ را تبرئه کرد

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،اکثریت نمایندگان سنای آمریکا روز چهارشنبه با استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده مخالفت کردند. در هر دو مورد اتهامی، نمایندگان سنا دونالد ترامپ را تبرئه کردند.

در رای گیری برای اتهام سوء استفاده از قدرت، ۵۲ نماینده جمهوریخواه سنا به استیضاح دونالد ترامپ رای منفی دادند و ۴۷ نماینده دموکرات به این استیضاح رای مثبت دادند. میت رامنی تنها نماینده جمهوری‌خواهی بود که به استیضاح رئیس جمهوری آمریکا در این مورد رای مثبت داد.در مورد اتهامی دوم یعنی ایجاد مانع بر سر تحقیقات کنگره، نیز ۵۳ نماینده به تبرئه ترامپ رای دادند. میت رامنی در مورد اتهامی دوم دونالد ترامپ را بی‌گناه دانست.

ترامپ متهم بود ۳۹۱ میلیون دلار کمک نظامی به اوکرایان را در تلاشی برای فشار آوردن بر رئیس جمهور این کشور - ولودیمیر زلنسکی - برای اعلام تحقیقات فساد علیه جو بایدن، رقیب انتخاباتی بالقوه او از حزب دمکرات، معلق گذاشت.

در جریان محاکمه شش عضو حزب دمکرات در مجلس نمایندگان به عنوان دادستان به نفع برکناری رئیس جمهور استدلال کردند. در مقابل وکلای او به شدت به آن مخالفت کردند.همزمان با محاکمه گزارشی پرسر و صدا به نقل از پیش نویس کتاب جان بولتون، مشاور سابق آقای ترامپ، منتشر شد.

این سومین بار در تاریخ آمریکا بود که استیضاح در مجلس نمایندگان رای می‌آورد، و به دادرسی در سنا برای تصمیم‌گیری در مورد برکناری رئیس‌جمهوری می‌انجامید در هر سه مورد ، فرایند استیضاح در سنای آمریکا به تبرئه رئیس‌جمهوری ایالات متحده منجر شد.

مجلس نمایندگان آمریکا، که اکثریت در آن با دمکرات‌ها است، دونالد ترامپ را به سوءاستفاده از قدرت، و ایجاد مانع بر سر تحقیقات کنگره با جلوگیری از شهادت مقام‌ها و نهادهای دولتی در روند تحقیقات متهم کرده بود.

این اتهام‌ها در ارتباط با گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهوری اوکراین، و طرح خواسته تحقیق در مورد رقبای سیاسی‌اش، به ویژه جو بایدن مطرح شده بودند.

دفاعیات تیم دونالد ترامپ در این مورد مبتنی بود که توقف کمک‌های نظامی به اوکراین در قبال مساعدت سیاسی، عمل خلافی نیست.دفاعیات تیم دونالد ترامپ در این مورد مبتنی بود که توقف کمک‌های نظامی به اوکراین در قبال مساعدت سیاسی، عمل خلافی نیست.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!