جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۶:۳۶
دفاعی نظامی - کد خبر : 11140
پنجشنبه، ۳۱ تير، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

سرلشگر باقری بمناسبت درگذشت امیر سرتیپ جوادیان پیام تسلیت صادر کرد

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پی درگذشت فرمانده فقید سال های جنگ وحماسه در نیروی زمینی ارتش و جانشین اسبق ستاد ارتش امیر سرتیپ سیاوش جوادیان با صدور پیامی این فقدان بزرگ را تسلیت گفت .

سرلشگر  باقری بمناسبت درگذشت امیر سرتیپ  جوادیان پیام تسلیت صادر کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین،به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پی درگذشت فرمانده فقید سال های جنگ وحماسه در نیروی زمینی ارتش و جانشین اسبق ستاد ارتش امیر سرتیپ سیاوش جوادیان با صدور پیامی ضمن تسلیت این فقدان بزرگ در رابطه با بخشی خدمات ایشان اظهار داشت ، وی اهتمام وقفه ناپذیری در ثبت روایت دفاع مقدس و حماسه‌های ماندگار مقاومت ملت ایران داشته است.
پیام تسلیت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پی درگذشت امیر سرتیپ سیاوش جوادیان بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
 درگذشت امیر سرافراز ارتش اسلام "سرتیپ سیاوش جوادیان" از فرماندهان و پیشکسوتان نامدار و خدوم ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس موجب تاثر و تالم فراوان گردید.
 نقش آفرینی های آن امیر دلاور طی دوران خدمت در ارتش انقلابی به ویژه اهتمام وقفه ناپذیر در ثبت و روایت دفاع مقدس و حماسه های ماندگار مقاومت ملت ایران و رزمندگان دلیر اسلام در جنگ تحمیلی هشت ساله،  برای نسل های امروز و فردای نیروهای مسلح آموزنده و راهگشا است.
فقدان آن فرمانده مخلص و شجاع را به خانواده معظم و فرماندهان و کارکنان ارتش غیرتمند جمهوری اسلامی ایران تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان ، مصیبت دیدگان و آحاد همرزمان وی صبر ،شکیبایی و سکینه قلبی مسئلت می جویم .
سرلشکر پاسدار محمد باقری
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح
خاطر نشان میگردد، امیر سرتیپ سیاوش جوادیان در سال ۱۳۴۰ وارد دانشکده افسری ارتش شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با درجه سرگردی به فرماندهی گردان ۱۵۵ لشکر ۲۸ پیاده نیروی زمینی ارتش منصوب گردید.
امیر جوادیان در شرایطی که عناصر ضدانقلاب قصد داشتند پادگان سنندج را به عنوان آخرین و تنها سد دفاعی انقلاب اسلامی در سنندج را به تصرف خود درآورند، شجاعانه مقاومت کرد و با انسجام نیروهای رزمنده داخل پادگان و اجرای راهبردهای رزمی و فنون دفاعی مختلف، مانع از نفوذ و هجوم عناصر ضدانقلاب به پادگان سنندج گردید و تنها پرچم برافراشته جمهوری اسلامی ایران در شهر سنندج را با اقتدار حفظ کرد.
وی پس از مدتی با درجه سرهنگ دومی به سمت جانشینی فرمانده لشکر ۲۸ نیروی زمینی ارتش منصوب شد و در مرداد سال ۱۳۶۱ به ریاست ستاد قرارگاه عملیاتی مشترک حمزه سیدالشهداء (ع) منصوب شد و همچنین به عنوان یک افسر شجاع و دلاور در هدایت نیروهای آفندی و پدافندی ارتش و سپاه در برابر ارتش بعثی عراق نقش ممتازی بر عهده داشت.
امیر جوادیان پس از گذراندن دانشگاه فرماندهی‌ و ستاد ارتش در اواخر سال ۱۳۶۶ با درجه سرتیپ دومی به سمت‌ معاون عملیات نیروی‌ زمینی‌ ارتش منصوب گردید و با پایان جنگ تحمیلی مسئولیت فرماندهی قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب را عهده دار شد.  کارنامه درخشان و لیاقت و رشادتهای متعدد و مدیریت عالی وی موجب شد با تصویب فرمانده معظم کل قوا (مد ظله العالی) به درجه سرتیپی ارتقا یابد .
سرتیپ جوادیان همچنین در سمت های حساسی از جمله معاون عملیات ستاد مشترک ارتش و جانشینی رئیس ستاد ارتش به ایفای نقش موثر خود در سطوح عالی ارتش ادامه داد.
 آن امیر سرافراز ارتش در سال 1381 به افتخار بازنشستگی نائل شد و به عنوان رئیس گروه مشاورین فرمانده کل ارتش معرفی و منصوب گردید و در سال 1388 بنا به دعوت امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی در گروه پژوهش و تدوین کتاب های تاریخ تحلیلی نقش ارتش در 8 سال دفاع مقدس نقش ارزنده ای ایفا نمود و در مدت 11 سال همکاری با این گروه تجارب ارزشمند، دانش نظامی و مشاوره های بسیار مهم و کاربردی را ارائه کرد که 4 جلد آن به چاپ رسیده و مابقی در آینده ای نردیک به چاپ خواهد رسید و در دسترس عموم علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
پیش از این فرماندهی کل معاونت هماهنگ کننده و فرماندهان نیروهای چهارگانه ارتش با صدور پیام های جداگانه ای درگدشت این فرمانده پیشکسوت دوران حماسه وغرور را تسلیت گفتند. 

گفتنی است، آن مرحوم روز سه شنبه(29 تیر) سال جاری دار فانی را وداع گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.همچنین پیکر پاک این فرمانده مدبر، ولایی و نام آور ارتش و  نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در شهرستان مهدیشهر استان سمنان برگزار شد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!