جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۲:۴۹
شنبه، ۰۱ آبان، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

سخنان افراد سرشناس زیر ذره بین هوش مصنوعی

مدیران، مراقب باشید! شما می توانید بدترین دشمن خودتان باشید.

سخنان افراد سرشناس زیر ذره بین هوش مصنوعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، مدیران عامل و دیگر مدیران به طور فزاینده ای زیر ذره بین قرار گرفته اند؛ زیرا برخی از سرمایه گذاران از هوش مصنوعی برای یادگیری و تجزیه و تحلیل الگوهای زبانی و لحن آن ها استفاده می کنند.

به نقل از رویترز، در اواخر سال 2020، به گفته ایوان اشنیدمن، متخصص نرم افزار الگوی زبان، برخی از مدیران در صنعت فناوری اطلاعات در مورد اختلالات زنجیره تامین در مورد کمبود تراشه های نیمه رسانا صحبت کردند.

آن ها ادعا می کردند که همه چیز خوب است. با این حال، بر اساس تجزیه و تحلیل الگوریتمی طراحی شده برای یافتن سرنخ های پنهان در نحوه گفتار، لحن صحبت آن ها سطوح بالایی از عدم قطعیت را نشان میداد.

اشنیدمن، مشاور دو شرکت تجزیه و تحلیل گفتار و نحوه سخنرانی، می گوید: "ما دریافتیم که لحن مدیران بخش فناوری اطلاعات با موج مثبت اظهارات آن ها سازگار نیست."

ظرف چند ماه پس از اظهار نظر، شرکت هایی از جمله فولکس واگن و فورد در مورد کمبود شدید تراشه ها هشدار دادند. قیمت سهام شرکت های خودروسازی و صنعتی کاهش یافت.

اشنیدمن معتقد است که تجزیه و تحلیل سخنان فرد هنگامی که آن ها را بیان می کند در مقایسه با زمانی که آن ها را می نویسد، نتایج دقیق تری را نشان می دهد.

یک مثال نمی تواند صحت تجزیه و تحلیل گفتار را گواهی دهد، هرچند، ما نمی توانیم اطمینان حاصل کنیم که آیا مدیران در ابتدا خوش بین بودند و سپس با تغییر شرایط نظرات خود را صادقانه تغییر دادند.

طبق مصاحبه های رویترز با مدیران 11 شرکت که از چنین سیستم هایی استفاده می کنند یا در حال آزمایش آن ها هستند، برخی سرمایه گذاران از این فناوری، معروف به پردازش زبان، به عنوان یک ابزار جدید برای برتری بر رقبا استفاده می کنند.

آن ها اظهار می کنند، داده های مالی سنتی شرکت ها امروزه به قدری مورد استفاده قرار گرفته اند که اطلاعات ارزشمند کمی را ارائه می دهند.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!