شنبه، 8 ارديبهشت، 1403 | Saturday 27th of April 2024
۰۶:۰۶
حقوقی و قضایی - کد خبر : 10901
دوشنبه، ۲۱ تير، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

ستاد صبر در هرمزگان تشکیل شد

«ستاد صبر»برای ترویج صلح و سازش در سطح جامعه در دستگاه قضایی تشکیل شده تا در نتیجه آن موفقیت‌های بیشتری در حوزه حل و فصل اختلافات و اصلاح ذات البین محقق شود.

ستاد صبر در هرمزگان تشکیل شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از خبرگزاری میزان، علی صالحی در نشست افتتاحیه ستاد صبر استان هرمزگان ضمن بیان اینکه نهادینه سازی عدالت در جامعه نیازمند جلب مشارکت‌های عمومی و ارتباط مؤثر با نخبگان، معتمدین محلی و سمن‌ها و نهاد‌های مردم نهاد است تصریح کرد: در این راستا ستاد صبر استان هرمزگان برای تواصی به حق و تشویق به مصالحه تشکیل شده است.
 
وی همچنین اشاعه صلح و سازش از متعالی‌ترین ارزش‌های انسانیبر شمرد و بیان داشت: این مساله بارها در متون دینی مورد تأکید قرار گرفته است و بنابراین اهمیت توجه به آن دوچندان می‌شود.
 
رئیس کل دادگستری هرمزگان افزود: ، «ستاد صبر» که برگرفته از واژه‌های صلح، بخشایش و رضایت است، برای ترویج صلح و سازش در سطح جامعه در دستگاه قضایی تشکیل شده تا در نتیجه آن موفقیت‌های بیشتری در حوزه حل و فصل اختلافات و اصلاح ذات البین محقق شود. 
 
علی صالحی با تأکید بر لزوم تثبیت جایگاه صلح و سازش در چشم‌انداز فرهنگی کشور، یادآور شد: هدف از تشکیل «ستاد صبر»، تعمیم و گسترش فرهنگ بخشایش و کاهش اطاله دادرسی به موازات هم است.
 
وی استفاده از ظرفیت روحانیت، ائمه جمعه و جماعات و معتمدین و افراد مورد وثوق به همراه استفاده از امکانات فضای مجازی را در نظام‌مند کردن اهداف این ستاد بسیار مؤثر و حائز اهمیت دانست.
 
رئیس شورای قضایی استان هرمزگان افزود: از جمله اقدامات مهم در این حوزه راه اندازی پویش‌های مردمی صبر است. با توجه به اهداف پیش بینی شده، انتظار می‌رود، افزایش مشارکت‌های عمومی، موفقیت‌های خوبی را برای ستاد صبر در این عرصه به همراه داشته باشد.
 
علی صالحی با تاکید آثار و ثمرات صلح و سازش، گفت: در مصالحه اختلافات به صورت ریشه‌ای حل می‌شود و نزاع پایان می‌یابد، اما طرح دعاوی و پافشاری بر اختلافات، گاهی موجب کدورت و کینه جویی می‌شود به همین سبب نقش مهم و تأثیر گذار شورا‌های حل اختلاف و ستاد صبر را برای ایجاد فضای مودت و اخوت از طریق تعمیم صلح و سازش برجسته می‌شودد.
 
وی در بخش دیگری به اینکه اعتلای صلح و سازش، حرکت به سمت اخلاقیات است، اشاره و تأکید کرد: ستاد صبر استان باید با شناسایی ریش سفیدان، معتمدین محلی، متنفذان و افراد واجد شرایطی که می‌توانند در جهت اصلاح ذات البین همکاری نمایند به ساماندهی صلح یاران و هیئت‌های صلح بپردازد.
 
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، حکم اعضای ستاد صبر استان را نیز در این نشست ابلاغ کرد و نتیجتا هیئت‌های صلح این ستاد فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز نمودند.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 8 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!