جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۴:۳۷
فناوری - کد خبر : 8492
سه شنبه، ۱۷ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

ساعت‌ مچی هوشمند اپل، ابتلا به کووید-۱۹ را تشخیص می‌دهد

ساعت‌ مچی هوشمند اپل، ابتلا به کووید-۱۹ در افراد مختلف را یک هفته زودتر تشخیص می‌دهد.

ساعت‌ مچی هوشمند اپل، ابتلا به کووید-۱۹  را تشخیص می‌دهد
به گزارش پايگاه خبري و تحليلي ايران زمين، محققان در آمریکا دریافته‌اند که ساعت مچی هوشمند اپل می‌تواند یک هفته پیش از بروز علائم بیماری کووید-۱۹، ابتلای فرد به این بیماری را تشخیص دهد.
 
در این رابطه پژوهشی انجام شده است که نتایج آن در نشریه علمی «تحقیقات پزشکی» منتشر شده است. برای این پژوهش چند صد عضو کادر درمان در بیمارستان مونت‌سینا در منهتن که از ساعت مچی هوشمند اپل استفاده می‌کردند، تحت نظر گرفته شدند.
 
در این تحقیق از ضربان قلب افراد مختلف استفاده شده است. تشخیص زودهنگام بیماران مبتلا به کووید-۱۹ از روی تغییرات ضربان قلب (HRV) از این جهت مهم است که بیمار در زمانی که به ظاهر بدون علائم است اما می‌تواند ویروس را به دیگران منتقل کند. در نتیجه کادر درمان هرچه سریع‌تر متوجه ظهور بیماری شوند، زودتر می‌توانند از سرایت بیشتر آن جلوگیری کنند.
 
زهی فیاد، از پزشکان این تحقیق، در این باره در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «این فناوری به ما اجازه می‌دهد تا وضعیت سلامتی فرد را ردگیری و پیش‌بینی کنیم، بلکه کمک می‌کند بتوانیم به موقع و از راه دور وارد عمل شده و مداخله‌ای موثر انجام دهیم. امری که برای مبارزه موثر با همه‌گیری ضروری است».
تیم‌های تحقیقاتی دیگری هم‌زمان در حال پژوهش بر دستگاه‌های پوشیدنی سنجش سلامتی نظیر Fitbits و Garmin هستند تا دریابند آیا آن‌ها نیز می‌توانند در تشخیص زودهنگام مریضی موثر باشند یا نه.
پژوهشگران پیشتر گفته بودند مچ‌بند دیجیتالی شرکت فنلاندی Oura، که به طور گسترده‌ای توسط بازیکنان حرفه‌ای بسکتبال در لیگ ان‌بی‌ای آمریکا استفاده می‌شوند، می‌تواند تا سه روز قبل از بروز علائم وجود بیماری کووید-۱۹ را تا ۹۰ درصد تشخیص می‌دهد.
 
هرچند مطالعات تازه توانسته‌ است در درک بهتر عملکرد بیماری به محققان کمک کند، با این حال پژوهشگران می‌گویند هنوز برای نتایج دقیق‌تر و رسمی نیاز به مطالعات بیشتر است.
 
بیماری کووید-۱۹ تا کنون حدود ۱۱۰ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان دستکم ۲ میلیون و سیصد هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!