جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۱:۲۲
دفاعی نظامی - کد خبر : 16112
سه شنبه، ۲۴ خرداد، ۱۴۰۱ - ۸:۰۰

سازمان ملل از نیروی دریایی ارتش تقدیر کرد

دریادار ایرانی گفت: کشور‌های جهان امتیاز بالایی به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بابت تأمین امنیت آب‌ها داده‌اند و این نیرو از طریق سازمان ملل مورد تقدیر قرار گرفته است.

سازمان ملل از نیروی دریایی ارتش تقدیر کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگویی رادیویی، با اشاره به حضور این نیرو در دریای سرخ و در فاصله بیش از دو هزار و ۲۰۰ کیلومتری از کشورمان اظهار داشت: همرزمان من در نیروی دریایی به انجام اسکورت کشتی‌ها مبادرت می‌کنند تا امنیت این شاهرگ اقتصادی با اقتدار تأمین شود.

وی از بهره‌گیری از تمام توان شناوری در سطح و زیرسطح و همچنین تجهیزات پروازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت و بیان کرد: تمام تحرکات را به‌طور دقیق و کامل زیر نظر داریم و هرکجا نیز که دشمن حضور یافته است، سعی کرده‌ایم در همان محدوده حضور خودمان را به‌صورت جدی نشان دهیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش حضور این نیرو در آب‌های آزاد و در برابر دشمنان را نشان‌دهنده اقتدار نظام اسلامی و ملت ایران دانست و گفت: همواره با حضور در محدوده مأموریتی و عملیاتی اجازه نداده‌ایم که تعدی به کشتی‌های ایرانی صورت بگیرد.

دریادار ایرانی امنیت منطقه و ایمنی دریانوردی را با مشارکت کشور‌های منطقه قابل تحقق دانست و عنوان کرد: امروز با کشور‌های همسایه تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد‌های امنیتی به‌صورت دوجانبه و چندجانبه داریم و برای حضور بهتر در صحنه عمل، تمرینات مشترکی را هم در دستور کار قرار داده‌ایم که بنا بر برنامه زمان‌بندی در حال انجام است؛ همچنین نشست‌های ستادی و گروه‌های عملیاتی به طور مرتب برقرار است.

وی با اشاره به عضویت نیروی دریایی راهبردی ارتش در سازمان فرماندهان حاشیه اقیانوس هند، گفت: ایران ریاست دو کمیته امنیت و کمک‌های بشردوستانه از این سازمان را بر عهده دارد. نیروی دریایی ارتش در این قالب نیز برنامه‌های مشترکی در حوزه آموزشی و ارتقای توان رزمی از جمله پهپادی و موشکی اجرا می‌کند که در رزمایش‌های آتی به نظر مردم و کشور‌های دوست و برادر خواهد رسید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تأمین امنیت کشتی‌های تجاری را شاخص بسیار مهمی عنوان و خاطرنشان کرد: کشور‌های دیگر امتیاز بالایی را از منظر این شاخص به جمهوری اسلامی ایران می‌دهند. امسال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جامعه جهانی و از طریق سازمان ملل مورد تقدیر قرار گرفته است. در متنی که به ایران تقدیم شده است و به‌زودی در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت، به‌صراحت از عملکرد نیروی دریایی ارتش در آب‌های بین‌المللی تقدیر شده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!