جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۱۶:۲۷
زنان و جوانان - کد خبر : 13314
يكشنبه، ۲۵ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

زوج هایی روستایی در اولویت مسکن قرار می گیرند

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم تجلیل از زنان روستانیی از در اولویت مسکن قرار گرفتن زوجین روستایی که تا پایان سال ۱۴۰۰ ازدواج کنند، خبر داد.

زوج هایی روستایی در اولویت مسکن قرار می گیرند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا، انسیه خزعلی در مراسم امضای تفاهم‌نامه معاونت امور زنان و خانواده و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم و تجلیل از زنان روستایی گضمن بیان اینکه هفته سلامت با هفته روستا متقارن شده است اظهار کرد: امیدواریم این مناسبت ها را باهم پیوند بزنیم و تلاش خوبی را برای سلامت زنان روستایی داشته باشیم.
 
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه تامین بیمه‌های درمانی به صورت فراگیر در روستاهای ما صورت گرفته است، عنوان کرد: اگر در جایی پوشش داده نمی شود حتما باید اطلاع رسانی شود و بیمه ها به طورکامل روستاییان را پوشش دهند. همچنین بیمه تامین اجتماعی برای بخشی از زنان تحت پوشش انجام شده و امیدواریم گسترش پیدا کند.
 
وی به حمایت از روستاها و فعال کردن آنها اشاره و عنوان کرد: در راستای فعال کردن روستاها باید حمایت از زنان روستایی که قوام و محور روستا  و موجب پایداری و پویندگی روستاها هستند، صورت گیرد. چرا که هر جا زنان فعال روستایی حضور داشتند شاهد کاهش مهاجرت و بالندگی آن روستا بودیم و همچنین تولید و مولد بودن را در محصولات و تولیدات کشاورزی نشان داده‌اند.
 
خزعلی  زنان را محور تولید و زایش برشمرد و گفت: محور بودن و مولد بودن زنان روستایی در بخش صنعت و تولیدات کشاورزی و صنایع  دستی را شاهد بودیم و انشالله حمایت از زنان روستایی به صورت خاص انجام شود.
 
وی مشکلاتی  نظیرضامن، سند و ... در استفاده از تسهیلات برای زنان روستایی برشمرد و افزود:  در تلاشیم که تا جای که ممکن این مشکلات رفع شده و تسهیلاتی با بهره کمتر و با زمان و ماندگاری بیشتر و تنفس بیشتر در اختیار این زنان قرار دهیم.
 
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده به امضای تفاهم نامه هایی با معاونت روستایی و وزارت جهاد و کشاورزی اشاره کرد و مژده داد: بر این اساس قرار است به طور خاص از زنان حمایت شود.
 
خزعلی در ادامه  کم شدن ازدواج در روستاها را به عنوان یکی از آسیب‌های موجود برشمرد و اظهار کرد: انشالله هرچقدر بتوانیم برای حل این مسئله تلاش خواهیم کرد اگرچه بخش عمده ای از این مطلب به موضوعات فرهنگی مربوط است و نیاز به فرهنگ سازی و کار جدی در این زمینه داریم چراکه این موضوع برای خانواده آسیب زاست و به گسترش و توسعه خانواده لطمه می زند و از سوی دیگر مسئله جمعیت را تحت الشعاع قرار می دهد.
 
وی در پایان عنوان کرد: طبق تفاهم صورت گرفته با معاونت روستایی بنا شد زوجینی که متولد دهه ۶۰ هستند و تا پایان سال ۱۴۰۰ ازدواج می کنند، تسهیلات ویژه ای دریافت کنند از جمله اینکه در اولویت مسکن قرارگیرند.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار زنان و جوانان
پربیننده‌ترین اخبار زنان و جوانان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!