جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۵:۰۰
حقوقی و قضایی - کد خبر : 12003
جمعه، ۰۵ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

زمینه آزادی یک محکوم به قصاص پس از 28 سال فراهم شد

طی بازدید رئیس کل دادگستری تهران از ندامتگاه قزلحصار، زمینه آزادی یکی از محکومان به قصاص بعد از ۲۸ سال فراهم شد.

زمینه آزادی یک محکوم به قصاص پس از 28 سال فراهم شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس کل دادگستری استان تهران به همراه مسعود ستایشی قائم مقام رئیس کل، علی اصغر حیدرنژاد معاون قضایی و رییس نظارت و بازرسی دادگستری استان، حسن بابایی معاون برنامه ریزی و انفورماتیک، عباداله میرزایی مطلق معاون قضایی رییس کل دادگستری استان در امور زندان ها، محسن مقدس بازرس ویژه رییس کل دادگستری در امور زندان‌ها و نیز پنجاه نفر از قضات دادگاه‌های مختلف استان در ندامتگاه قزلحصار حضور یافت.

 
محمد جواد حشمتی مهذب خطاب به قضات دادگاه‌ها و شعبات مختلف، به  دستور ویژه ریاست قوه قضاییه  برای تعیین تکلیف فوری قرار‌های بازداشت موقت، اشاره کرد و گفت: این موضوع باید با جدیت اجرا و گزارش آن به صورت دقیق اعلام شود.
 
رئیس دادگستری استان تهران با اشاره به اینکه تخفیفات و ارفاقات قضایی شامل مددجویانی که مخل نظم و امنیت جامعه هستند نخواهد شد، اظهار داشت: اقداماتی که در حوزه پایش زندانیان صورت می‌گیرد، شامل افرادی است که راه صحیح زندگی را در پیش می‌گیرند.
 
وی با اشاره به اینکه موضوع پایش زندانیان به صورت جهادی از سوی مراجع قضایی استان، دنبال می‌شود افزود: امید است در پایان امروز تمام مددجویانی که استحقاق استفاده از تخفیفات قضایی را دارند از این امتیازات بهره مند شوند.
 
حشمتی مهذب ضمن تاکید بر لزوم تسریع در تعیین تکلیف مددجویان بلاتکلیف و متهم به رابطه مستقیم جمعیت کیفری ومیزان  زحمات همکاران در زندان‌ها اشاره کرد و گفت: افزایش جمعیت زندانی امکان ایجاد زمینه‌های بازگشت سالم مددجو به جامعه و عدم تکرار جرم را کاهش می دهد.
 
مدیر کل زندان‌های استان تهران نیز در این دیدارضمن ارایه گزارش یادآور شد: فضا و ظرفیت اجرای برنامه‌ها و طرح‌های اصلاحی و تربیتی با کاهش جمعیت کیفری و پایش قضایی، بیشتر خواهد شد و به تبع از بازگشت مجدد زندانی به چرخه جرم جلوگیری می شود.
 
علی رستمی با بیان اینکه ۱۸ درصد زندانیان قزلحصار متهم و در انتظار صدور حکم هسند، گفت: بازپروری و بازگشت سالم مددجویان به جامعه زمانی معنای واقعی خواهد یافت که تعداد جمعیت کیفری به حداقل ممکن برسد.
 
وی بر لزوم حضور حداکثری مراجع قضایی در زندان‌ها تاکید کرد و بیان داشت: با استفاده بیشتر از ظرفیت دادرسی الکترونیک نیازی به اعزام و بدرقه و هزینه‌های مالی و نیروی انسانی و آسیب‌های مختلف وجود نخواهد داشت. مجازات‌های جایگزین حبس و استفاده از پابند الکترونیک نقش مهمی در کاهش جمعیت کیفری دارد و لازم است قضات بر اساس قانون توجه بیشتری به درخواست‌های زندانیان داشته باشند.
 
طی این دیدار که به مدت ۵ ساعت به طول انجامید زمینه آزادی یکی از مددجویان محکوم به قصاص بعد از ۲۸ سال فراهم شد و درباره درخواست‌های زندانیان طی روز‌های آینده در کارگروه تخصصی دادگستری تصمیم گیری و رای صادر خواهد شد.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!