جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۸:۴۵
پنجشنبه، ۲۹ دي، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

ریزش به شدت زیاد تبلیغات در توییتر

از زمان خریداری شدن توییتر توسط ایلان ماسک تا به امروز ، بیش از 500 تبلیغ کننده ، هزینه مربوط به تبلیغات خود را در این پلتفرم متوقف کردند .

ریزش به شدت زیاد تبلیغات در توییتر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، وب سایت اینفورمیشن به نقل از یک منبع آگاه، نوشت : درامد توییتر از بابت تبلیغاتش به شدت پایین آمده ، تا جایی که در تاریخ 17 ژانویه حدود 40 درصد از تبلیغ خود را نسبت به سال 2022 از دست داده است و بنظر می آید در آینده نیز تبلیغات در این پلتفرم کمتر و کمتر هم بشود .

حتی روزنامه فناوری پلتفرمر گزارش داد که توییتر با کم بود درآمد از نظر تبلیغاتی مواجه شده است ، هنوز خود توییتر در رابطه با این گزارشات واکنشی نشان نداده است اما کاملا این موضوع مشخص شده و بسیاری از کاربران توییتری ، خبر از کاهش تبلیغات در صفحات خود و تایم لاین داده اند.

سیاست های ایلان ماسک در توییتر از زمان ورودش به این شرکت اصلا مورد استقبال شرکت ها و کاربران قرار نگرفته است ، ایلان ماسک اعلام کرده بود در ازای گرفتن ماهیانه 8 دلار ، به صاحب اکانت ، تیک آبی می دهد ، همین موضوع باعث شد تا شرکت های تقلبی و فیک نیز بخواهند با استفاده از این کار برای خود اعتباری کسب کنند و بخاطر این تغییر و تحول شرکت های معتبر و بزرگتر از توییتر فراری شدند.

حالا برند های جعلی و تقلبی جای برند های اصلی را گرفته اند و این شرکت ها مدتی اس که فعالیت خود را در این پلتفرم متوقف کرده اند واعلام کرده اند تا اوضاع مانند سابق نشود حاضر به فعالیت در این شبکه اجتماعی نیستند.

از سوی دیگر خبرهای مربوط به اخراج کارکنان توییتر از این شرکت به دستور ایلان ماسک ، واکنش های منفی بسیاری برای او به همراه داشت ، در بین کسانی که اخراج شده اند متخصصانی وجود داشت که از جهات مختلفی مهم بودند ، به عنوان مثال بسیاری از افراد تیم امنیتی در این شرکت فعالیت می کردند که از سرورها و خود پلتفرم در برابر حمله هکرها محافظت می کردند و همینطور مهندسان برنامه نویس و طراح که نام آنها نیز در بین افراد اخراج شده به چشم می خورد .

بسیاری از دفاتر توییتر در آمریکا و جهان به دلیل پرداخت نکردن اجاره بهای ملک ، پلمپ شد. این خبر آنقدر تکان دهنده بود که برای بسیاری جای سوال داشت که چگونه یک شرکت به این بزرگی قادر به پرداخت اجاره بهای ملک اداری خود نیست.

سهام این شرکت همچنان روبه نزول است و این درحالی است که این شرکت توسط ماسک حدود 44 میلیارد دلار فروخته شد و به ضعم خیلی ها این شرکت پیشرفت می کند ولی این اتفاق هنوز رخ نداده و شرکت بزرگ توییتر در حال سقوط است.

به همین دلایل بود که شرکت های تبلیغ کننده دیگر حاضر به تبلیغ در این پلتفرم نشدند و با صرف نظر کردن از این کار به نوعی آن را رها کردند و قرار است هزینه مربوط به تبلیغات خود را در جای دیگری بغیر از توییتر خرج کنند.

رویترز در طی یک گزارشی به تغییر موضع توییتر در رابطه با ممنوعیت تبلیغات سیاسی پرداخت ، از سال 2019 قرار بر این شد که توییتر دیگر تبلیغ سیاسی برای هیچ حزب یا جنبشی نکند ولی این موضوع تغییر کرد و ماسک اعلام کرد که از این پس تبلیغات سیاسی در توییتر باز آغاز می شود و سیاست تبلیغاتی خود را با تلویزیون و دستگاه‌های رسانه ای دیگر همسو می کند.

به این ترتیب اگر توییتر بتواند موقعیت خود را حفظ کرده و کاربران و تبیلغ کننده های خود را راضی نگه دارد ، می تواند در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا بسیار تعیین کننده باشد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!